Endelig ny sofa!

annonse – nelly

Rett før jeg skulle pynte huset til jul, stod jeg midt i stua og så på den gamle sofaen vår. Den hvite sofaen vi har hatt helt siden vi flyttet inn i huset vårt for 4,5 år siden. Sofaen som Chloe var valp i, og som vi tenkte “vi kjøper bare nye trekk når hun er ferdig med å være valp og herpe putene”. Vel, ikea sluttet å selge sofaen så den fikk vi aldri kjøpt nye trekk til.

Siden den var hvit måtte den selvfølgelig vaskes ofte, som var litt av et prosjekt i seg selv, og når jeg stod der rett før vi skulle pynte til jul kjente jeg at jeg hadde fått nok. Nok av en sliten sofa, nok av å hele tiden vaske den og nok av hele dritten, haha.

TOPPHER   


Så jeg kikket rundt overalt på nettet for å finne en ny sofa. Denne runden har jeg gjort mange ganger uten hell. Akkurat idet jeg skulle til å gi opp kom Per Fredrik til unnsetning og fant den perfekte sofaen!

En lys grå sofa som ser superclean ut, er stor nok til stua vår og som er bloggvennlig haha. Så dagen etterpå dro vi i møbelbutikken og kjøpte den!

I går ble den endelig levert og jeg satt den sammen med en gang. Herregud så fin den er! Elsker at den også er veldig klassisk, så det er ikke en sofa jeg blir lei av utseendet på om tre måneder, haha.

Elsker at den har sjeselong på siden, for nå kan endelig Per Fredrik og jeg ligge og spoone på sofaen. Det er jo så koselig og kose sammen mens vi ser film om kvelden. Det er virkelig noe jeg savnet med den gamle sofaen, for den var altfor smal til det.

TOPPHER    

Ah, jeg tror ikke dere skjønner hvor deilig det er å ha en ny sofa. Det er sånn voksenliv-lykke føler jeg, haha. Endelig slipper jeg å ha en sofa som ser sliten og møkkete ut (uansett hvor ofte jeg vasker den).

Skal forresten kjøpe andre trekk til pynteputene. Er ikke helt sikker hvilke farger enda, så derfor har jeg bare på de gamle trekkene enn så lenge!

18 kommentarer

Siste innlegg