Endelig igang med årets hageprosjekter!

Ah, endelig er jeg igang med hageprosjektene for i år. I dag ble jeg endelig ferdig med å grave frem blomsterbedet som går langs den ene husveggen. Helt siden vi flyttet inn har det vært ganske gjengrodd, og det har ikke akkurat blitt noe bedre på de årene vi har bodd her, haha. Så for noen dager siden startet jeg med å lage en rett kant langs bedet, og grave det ut.

Dere kan jo ta en titt på hvor gjengrodd det var før jeg begynte!

Før jeg begynte målte jeg opp og brukte en tråd for å gå etter, sånn at det skulle bli rett. Der den svære klatrehortensiaen er måtte jeg gå litt etter hvor den hadde vokst seg utover, så der ble det øyemål. Haha! Fikk masse hjelp av Per Fredrik i dag, så da gikk det unna!

Skal gå over med løvblåser og få fjernet alt av bladene som ligger igjen i bedet, men den hadde tatt kvelden så det må jeg vente litt med.

Til sommeren skal jeg plante noen skikkelig fine syrinhortensiaer i både hvit og rosa, også skal jeg fjerne den thujaen som har rett og slett blitt stygg, og plante en Magnolia der. Det tror jeg at kommer til å bli dødsfint!

Fikk endelig gravd ut en ring rundt ripsbusken, så det ikke gror masse gress opp i den igjen. Også blir det mye lettere å klippe med gressklipperen rundt den, når det er sånn. Så det var digg å få fikset!

Også fikk jeg endelig bundet opp alle rosebuskene mine, som nærmest lå utover. Ikke så digg å stå inne i torner å binde opp, men deilig å bli ferdig med!

Det er så rart hvor stor forskjell det er på å bo rett ved vannet her i Sandefjord, og i Hokksund der jeg bodde før (1 time og 15 min unna). Så på snapchat at søsteren min gikk på ski i Hokksund i dag, mens jeg kunne holde på i hagen i sånn 8-10 varmegrader i solen. Altså, det er så sykt at det er så store forskjeller!

Her er hagen i skikkelig vårstemning, og på både hortensiaen og rosene har det kommet masse blomsterskudd, og man skulle trodd at vi var i slutten av mars!

Ah, folkens. Nå var det virkelig deilig å komme igang med hagen igjen. I år skal jeg transformere hele den jordhaugen av en hage jeg har til drømmehagen min. Kommer til å lage masse blogginlegg så dere kan følge med og bli inspirert. Wow som jeg gleder meg til tiden fremover. Dette blir gøy!

 

 

2 kommentarer
      1. Er veldig gøy 😀 Tror ikke jeg kommer til å så grønnsaker / urter i år. Er såpass billig å kjøpe ferdigplanter at jeg tror jeg heller gjør det. Men man skal aldri si aldri 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg