Endelig er drivhuset innredet!

I går innredet jeg endelig ferdig drivhuset, og nå har det blitt så lekkert der inne! Når jeg viste dere drivhuset i det første innlegget hadde jeg jo bare satt inn noen av krukkene jeg hadde plantet i fra før av. Men nå har jeg satt en del av tomatene, paprika’ene, jordbærplantene og chilli’en i krukker og satt de i drivhuset. Jeg har også handlet urter og til og med en drueranke, som jeg har satt inn i drivhuset.

Jeg har også satt på takdekor, som gjør at drivhuset er enda mer #extra ut. Syns det ble så lekkert! Gir en mer viktoriansk look. Love it!

Er også genialt så ingen fugler setter seg på taket og gjør fra seg heller!

Velkommen inn i oasen. Elsker at det er masse planter her nå!

I det ene hjørnet har jeg plantet en drueranke. Planen er at den skal vokse oppover veggene og dekke litt av taket etterhvert. Jeg har satt druen på den siden av drivhuset som solen ikke kommer fra, så drueranken ikke lager noe særlig skygge for de andre plantene. Da ville jo litt av vitsen med drivhus blitt borte, hehe!

Har hatt druer på verandaen i et par år, men de står i halvskygge og er mest for å pynten sin del. De har ikke vokst noe særlig fort i det hele tatt. Så nå er jeg spent på å se hvor fort denne drueranken kommer til å vokse siden den får sol hele dagen, har enda større potte til røttene sine og får høyere temperatur siden den står i drivhus.

Tenk så deilig det hadde vært å kunne plukke sine egne druer inne i drivhuset!

Ah, det er så deilig å ligge i lenestolen og bare nyte synet inne i drivhuset og av hagen. Endelig har det blitt så fint som jeg drømte om. Det har vært mye jobb, men herregud så verdt det!

 

Er så spent på hvor mye lengre sesongen blir på grunn av drivhuset. Jeg har tenkt til å dra en skjøteledning bort sånn at jeg får strøm i drivhuset, sånn at jeg kan ha en liten varmeovn på kalde kvelder. Også hadde det vært gøy å ha en liten varmevifte som skrur seg på når det blir under 10 grader utover høsten, så sesongen kan forlenges og jeg kan forhåpentligvis høste tomater, urter og alt mulig enda lengre!

Noen som har drivhus selv og har erfaring med dette? Prøvde å google i går, og da kom jeg over en artikkel med en dame som sa at hun kunne starte sesongen allerede i februar. Det er jo helt sykt nice! Jeg bor jo også i veldig mildt klima siden jeg bor rett ved sjøen i Sandefjord, så her blir det jo ikke like kaldt som på innlandet. Blir uansett veldig spennende å se!

8 kommentarer
    1. Skikkelig lekkert har det blitt 👍😊 Håper du får til druerankene, det hadde vært super gøy! Var nok lurt å sette på det på taket, så du slipper alt fra måkene! Kos deg på din nye flotte plass 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg