Endelig er drivhuset ferdig!

Endelig er drivhuset ferdig! Altså, jeg tror ikke dere skjønner hvor glad jeg blir av det! Jeg har jo drømt om drivhus nesten helt siden vi flyttet hit i 2016, og endelig står drivhuset ferdig i hagen!

Det har vært litt av et prosjekt å sette det opp. Jeg syns jo at IKEA er superlett og jeg har satt sammen alle møblene i hele huset, så jeg tenkte at dette drivhuset kom til å gå ganske greit for seg. Vel.. Der tok jeg feil!

Vi har brukt 8 dager på å sette det opp, har hatt både en ingeniør, alle mulige handymen, og en med et drivhus som er 8 meter høyt, og til og med de sleit med å skjønne noe av dette. Bruksanvisningen er jo totalt uforståelig og har til og med masse feil. Haha!

Vi klarte til slutt å sette opp alt på hele drivhuset med unntak av glassene. Der stod vi bom fast. Vi ringte rundt overalt, var innom Hageland og googlet oss halvt ihjel før vi til slutt fikk den eneste personen i hele Norge som har tatt kurs i å sette opp dette drivhuset, til å komme innom og vise oss hvordan vi skulle sette på glassene.

Fikk beskjed av han at dette var det aller vanskeligste drivhuset å sette opp på hele markedet, og han var overrasket over at vi faktisk hadde klart å sette opp alt (unntatt glassene) uten å gjøre noen feil. Så det er ikke rart vi har brukt mye tid og hjernekapasitet på dette, haha!

Men han sa jo også at dette er et av de beste drivhusene å ha, og det tror jeg virkelig på. Det er jo rålekkert! Også har det jo en annen form enn et vanlig drivhus så det er naturlig å bruke det både til å dyrke grønnsaker men også som et hus man kan oppholde seg i.

Det er vel egentlig et orangeri dette huset heter, og ikke drivhus, siden man kan bruke det til mer enn bare dyrking. Dette er jo også ganske stort, hele 13 kvm, så her er det god plass!

Jeg hadde noen møbler fra før av som jeg har satt inn i drivhuset, og jeg skal se ann litt om jeg vil ha det sånn eller om jeg vil kjøpe firemannsbord og stoler. Jeg skal også kjøpe en god del potter og flytte masse av paprikaene, chillien, tomater, jordbær og noen urter inn hit. Så det skal fylles opp mye mer her inne, hehe! Også skal jeg legge strøm inn i det sånn at jeg kan ha en varmeovn til sene kvelder. Tenk så koselig det blir å sitte inne i her og drikke vin om kvelden. Se utover på havet og hele hagen og bare nyte. Ah, herlig! Også har jeg lyst på noen lyslenker også så det blir ekstra koselig!

Er mange av dere som har spurt hvor drivhuset er fra. Det heter Vitavia Sirius 1300, og kan kjøpes i litt forskjellige butikker. Anbefaler dere å sjekke nøye rundt, for det er veldig store prisforskjeller. Og for guds skyld; bestill montering. HER finner du facebooksiden til den eneste personen i Norge som har tatt kurs i å sette opp disse drivhusene, og som faktisk har peiling, hehe!

Herregud som jeg gleder meg til å innrede ferdig og bare nyte dette drivhuset! Her skal jeg tilbringe mange timer, og det skal bli godt brukt!

 

4 kommentarer
    1. Totally amazing!! Your garden is starting to be so fine you should have your wedding in there when the day comes! That would be crazy romantic! I would do that if I had a magic garden like that, with a fairy tale glass house and thousands of flowers! So beautiful! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg