Endelig avslører jeg det hemmelige hageprosjektet!

Som de fleste av dere som leser bloggen min fast, sikkert har fått med dere så har jeg hatt et hemmelig prosjekt i hagen min. Vi satte opp en platting for tre uker siden, og på tirsdag begynte vi å sette opp det som skulle på plattingen. Jeg har jo ikke fortalt dere hva som skal på plattingen, men jeg har kommet med noen teasers og hint og latt dere gjette. Det kom inn veldig mange forskjellige gjetninger fra dere, alt ifra basseng, jaccuzzi, partytelt til drivhus.

Så la meg avsløre: det er drivhus! 

Eller, rettere sagt drivhus / lysthus. Det er jo ikke et vanlig basic drivhus, siden dette er såpass stort (13 kvm) og annerledes i formen, at man kan også bruke det som lysthus,

Som sagt så begynte vi å sette det opp på tirsdag, og hele uken har gått med på å sette det opp, og nå er endelig hele reisverket oppe. Herregud så lang tid dette har tatt! Den bruksanvisningen som fulgte med var jo totalt ubrukelig og får IKEA til å virke som en drøm, haahah. Vi skulle egentlig sette på glassene på fredag, men vi innså fort at dette ble for vanskelig og komplisert for oss, så vi må få med oss noen som har erfaring med dette for å hjelpe oss.

Men siden reisverket er oppe, kan dere jo se hvordan drivhuset ser ut. Det er jo dødslekkert og veldig stort! Det er 2,5 meter under taket, så her skal det gro ting høyt oppover, hehe!

Planen er å bruke dette som både kontor (altså, tenk så deilig å blogge derfra!), dyrke grønnsaker og frukt, og til sene sommerkvelder med god mat og vin. Så dette kommer til å bli brukt mye.

Siden vi bor rett ved vannet er det jo ofte litt vind her vi bor, og da er det fort gjort at det blir akkurat litt for kaldt å sitte utendørs, så da er det jo perfekt å sitte inne i drivhuset. Også blir jo sesongen mye lengre, og jeg kan sikkert vært i drivhuset fra februar / mars til oktober / november!

Dere skal selvfølgelig bli med hele veien både når jeg skal innrede det, når det er ferdig satt opp, og etterhvert som ting begynner å gro der inne. Jeg har drømt om drivhus helt siden vi flyttet hit, men frem til i år har hagen vår vært for liten (vi utvidet den og doblet størrelsen i fjor), så det var virkelig en drøm som kom i oppfyllelse da pappa ringte tidligere i vår og sa at han ville kjøpe drivhus til meg!

 

7 kommentarer
    1. Så snill pappa du har 🙏🏼 Det var rå stilig, det tenker jeg du kommer til å bruke mye 👍😄 Det passer til deg rett og slett en perfekt gave 😄👍

    2. Elsk!! Vi har et drivhus selv, og vi bruker det så mye! Helt nydelig å ta med seg dagen første kaffekopp og sitte der ute, så lunt og deilig 😍 Gleder meg til å se hvordan du skal innrede det – regner med jeg plukker opp litt inspirasjon da ⭐️

    3. Hagen din blir kjempefin Stina! Jeg bryr meg jo så klart om hvordan du får det, men føler at hvert innlegg handler om Hagen og ting i Hagen osv. Det blir etter hvert litt kjedelig og tatt som skryt… Håper du skjønner hva jeg mener!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg