En ting å gjøre i Korona tider

I dag kjente jeg at jeg var skikkelig rastløs og hadde lyst til å dra ut og se noe nytt. Så med litt begrensede muligheter mtp Korona, falt valget på blomstershopping. Hehe! Ikke akkurat noe sjokk! Per Fredrik bare; “oiiii har DU tenkt deg ut på blomstershopping!!??” Haha, ja jeg er mye ute og handler blomster; I get it.

Men å holde på i hage er jo noe jeg elsker, også passer det ekstra godt nå som det ikke er så mye annet å gjøre, og på hagesentre har man mulighet (i alle fall de jeg har vært på) til å holde veldig god avstand til andre mennesker og følge smittevernsregler veldig godt, så det er jo supert!

Uansett; jeg spurte Trine om hva hennes planer var for dagen og hun hadde allerede tenkt i samme baner som meg, så da tok vi turen sammen til hele tre forskjellige hagesentre i Lier. Det er jo tre stykker som ligger rett ved hverandre, så når jeg først er der ute, pleier jeg å besøke alle tre.

Det var så sinnsykt mye fine blomster å velge mellom, og jeg måtte virkelig være streng med meg selv for å ikke kjøpe noe. Jeg har jo allerede 700 planter i stua, så jeg må nesten se hvor mye plass det tar i hagen og på verandaen før jeg går til innkjøp av noe mer, haha!

Men jeg tok masse bilder og skrev notater på telefonen, så når har jeg fått massevis av idéer på blomster jeg vil ha i hagen. Trine hadde også massevis av tips når det kom til blomster. Elsker å ha en venninne som er nesten like hageglad som meg, hehe!

Vi holdt jo på å dåne da vi gikk inn i dette drivhuset. SÅ mye fine stemorsblomster! Har allerede kjøpt sånn 250 stemorsblomster i år som jeg har plantet ute, og dette gjorde at jeg gleder meg enda litt mer til de blir større og blomstrer enda mer!

Så koselig at dere syns det er så gøy å lese om hage nå om dagen. Jeg elsker jo å holde på med hage og gjøre det fint rundt meg og prøve å dyrke min eget mat, og det er det gøy at dere også liker å lese om det. Det gjør jo at det blir enda mer innhold her på bloggen om hage, så det er veldig gøy!

4 kommentarer
    1. Fine bilder, til å bli glad av overflod med blomster hehe. Blomster er rett og slett glede, både å ha de selv eller til å gi bort 😊

    2. Utrolig koselig å holde på med blomster, skulle gjerne gjort mer av det selv. Har dessverre ikke hage akkurat nå. Det er så fint og koselig med blomster, ikke minst finnes det så mye fine blomster å velge mellom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg