En gang i året gjør jeg dette

Vet dere hva jeg elsker å gjøre på starten av hvert år? Rydde vekk det forrige! Og bare få skikkelig orden i hjemmet mitt. Så de siste par dagene har jeg gått grundig til verks og dyprenset både badet, walk in closet mitt, kjøkkenet, kontoret mitt, lagerrommet og jeg har til og med vasket bilen innvendig og utvendig.

Jeg har gått igjennom alle skuffer, skap, og lagt vekk og kastet flere søppelsekker med ting som jeg virkelig ikke behøver. Alle skuffer er vasket over og alt er sortert og organisert så det er lett å holde det ryddig, og enda lettere å finne det man leter etter.

Det er så fort gjort at det begynner å flyte over i skuffer så fort det blir for mye ting der, og da baller det på seg rundt i resten av huset og før man vet ordet av det er hele huset er totalt kaos uten like. Så fra tid til annen går jeg over hele huset og bare shiner opp overalt.

Om du ikke har gjort en dyprens av ditt hjem enda, anbefaler jeg deg virkelig å gjøre det. Se gjerne en episode eller to av serien “rydd deg lykkelig med Marie Kondo”. Den dama er virkelig en guru innen rydding, og hun gjør det til noe som er både morsomt og som bringer deg lykke.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg merker hvor mye rot påvirker meg. Er det ekstremt mye rot overalt blir jeg superstressa, og jeg klarer ikke å konsentrere meg. Må alltid ha det shinet i stua før jeg kan blogge, om ikke klarer jeg ikke tenke skikkelig. Hehe! Om du merker at du sliter med konsentrasjonen mens du studerer hjemme bør du absolutt shine over hjemmet ditt, og sjekke inn igjen etterpå!

Uansett – håper dere fikk litt motivasjon til å rydde over hjemmene deres, og få skikkelig orden i sakene!

 

 

5 kommentarer
    1. Anbefaler deg å se dokumentaren “The Minimalists” 😀 De er ekstreme da, men man blir skikkelig inspirert til å ha det ryddig og enkelt. Du finner den på Netflix.

    2. Jeg bruker også å rydde ut 2018 for å ønske 2019 velkommen… Digger også ryddebøker og høre om andre som gjør det, men hvor finner jeg serien med Marie Kondo??? 🤩😍🤩😍🤩 Mvh Marit

    3. Hva mener du med «kaste»? Håper det går videre til noen som trenger det, sånn som uff containere, Fretex etc.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg