Min favoritt sunne snacks!

Vet dere hva som er av mine favoritt sunne snacks? EDAMAME! Jeg elsker edamame, og har hatt helt dilla siden jeg spiste det for første gang på en sushi restaurant sammen med Per Fredrik og et vennepar av oss i Oslo. Altså, edamame er så digg at jeg faktisk må lage et eget innlegg for å tipse dere om det.

For dere som er nye på edamame så er det soyabønner, som man kan kjøpe blant annet i frysedisken i slik pakke som er på bildet over. Det er min go-to for digge edamame bønner. Posen kjøper jeg på Meny, men de har den sikkert flere steder.

For å gjøre de spiseklare legger man de bare på en tallerken (slik på bildet under) slenger de i mikroen i 2-3 minutter, avhengig av hvor mye du skal ha. Her må du bare prøve deg frem. Selv liker jeg når de er ganske varme, også venter jeg med å spise de til de er litt mer avkjølt.

Man skal selvfølgelig ikke spise skallet, men man “biter” på en måte ut bønnene som er inni. De er supergode med litt havsalt oppå. I pakken jeg kjøper er det allerede tilsatt, så man trenger ikke å tenke på det. Perfekt snacks når man har lyst på potetgull men vil være sunn!

Edamame bønnene på bildet inneholder 11 gram protein per 100 gram, så de er en super proteinkilde. Prøv de ut som snacks, eller popp ut bønnene og ha de i salaten!

Enjoy! 

 

2 kommentarer
    1. Hei. Jeg har lurt på noe ganske lenge nå, så nå må jeg spörre… Hvorfor poster du alle innleggene stort sett ganske tett, sent på kvelden? Tipper du hadde fått en god del flere klikk pr. dag hvis det hadde värt mer spredt utover hele dagen. F.eks meg da, går innpå noen blogger både 2 og 3 ganger pr. dag når de poster morgen, dag og kveld. Men de som poster kun 1 innlegg eller kun sent på kvelden går jeg inn på kun 1 gang sent på kvelden. Jeg aner ikke altså, men hva tror du? 😀

    2. Takk for dette innlegget! Elsker edamamebønner, men har aldri skjønt hva man gjør med den pakka, så har ikke turt å teste før 😀 Skal kjøpe det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg