Drømmer om sommer..

I år klarer jeg liksom ikke å nyte vinteren helt. Det er jo kanskje ikke så rart, i og med at det har vært 5-10 varmegrader ute og sol den siste tiden. Det føles ut som tidlig vår, ikke som januar. Så da begynner jeg å drømme meg litt bort i sommergleder.

En av de tingene jeg gleder meg veldig mye til i år, er hageprosjektet. Vi gjorde hagen nesten dobbelt så stor i fjor, satt opp mur og thuja rundt hele, flatet ut plenen, og rev bort alt det gamle.

I år har jeg litt av et prosjekt foran meg. Jeg har den røffe skissen i hodet mitt om hvordan jeg vil ha det, men det er en god del planlegging som gjenstår. Jeg har så lyst på et stort drivhus som jeg kan ha spennende urter, blomster og druer i.

Et drivhus med et stort spisebord, så jeg kan både jobbe derfra men også så vi kan spise middag og ha gjester der inne. Jeg har så mange spennende planer, og jeg klør i fingrene etter å komme igang!

Jeg vil ha epletrær som blomstrer nydelig om våren, og som jeg kan lage masse digg mat av senere i sesongen!

Jeg har så lyst på en slik huske som tanten min har. Altså, hvor bloggvennlig er ikke den? Haha.

Gleder meg til å dra på blomstershopping med mamma i hver vår bil, så jeg kan fylle bilen min til randen med blomster. Hehe!

Jeg elsker å lage god mat, og da er ferske urter en viktig del av det. Jeg har 3 store pallekarmer på verandaen, og i år kommer jeg til å ha de mest hardføre plantene der, og de som trenger litt ekstra varme inne i drivhuset. Er så deilig å bare gå ut på verandaen og plukke søte tomater, basilikum og spiselige blomster til salater!

Gleder meg til å fylle blomsterkassene på verandaen med petunia, og se at de vokser seg helt ned til gulvet. Bildet under er fra juli i fjor, og innen september var blomstene nesten i gulvet. Hehe!

Ah, som jeg gleder meg til en ny og deilig sesong. Gleder meg ekstra mye til å faktisk få en hage jeg kan bruke. Tidligere har hagen vår vært veldig ujevn i terrenget og den har hatt fullt innsyn, så det har liksom ikke vært noe særlig gøy å gjøre noe ut av den. Nå endrer det seg totalt, og jeg gleder meg så mye!

2 kommentarer
    1. Det er et mysterium at du ikke er nominert til noen pris! Du skriver godt og har nyydelige bilder. I min helt private kåring får du gull <3 Du har den absolutt mest inspirerende bloggen av alle. Stå på:)) <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg