Dødsgod hjemmelaget gløgg!

Helt siden jeg var liten har jeg alltid mislikt gløgg. Jeg har aldri likt smaken av den mørke drinken, og har derfor tenkt at gløgg ikke var noe for meg. Der tok jeg så feil!

For litt siden oppdaget jeg at man kunne lage lys gløgg, og siden da har jeg fått helt dilla på å lage min egen gløgg!

Denne gløggen er alkoholfri så den kan nytes i alle aldre, og til og med de som kjører bil i selskap kan endelig nyte gløgg. Hehe! Denne går kjapt å lage og du bør definitivt teste den ut i løpet av julen!

 

Oppskrift:

Dette trenger du:

(cirka 2-3 glass)

0,75 dl eplemost

1 kanel stang

5 hele nellik

3 store appelsinskiver

1 stjerneanis

3-5 ferske tranebær

Dette gjør du:

🎅🏻 Kok opp eplemosten, og senk temperaturen på kokeplaten. Når det bare putrer i kjelen kan du ha oppi alt av krydder og appelsinskivene. La det putre i 10-15 minutter, og nyt!

🎄 PS; Pass på at det ikke koker ved for temperatur og ikke koker for lenge, da koker mye av vannet i eplemosen vekk og drikken blir altfor smakfull og du mister mye drink.

PS; Når du heller drikken opp i kopper velger du selv om du vil sile vekk krydderne. Det er jo ekstra koselig og lekkert med en kanelstang oppi drinken, hehe!

Håper den faller i smak!

3 kommentarer
    1. Jeg synes virkelig du er en dyktig blogger. Flink med varierte, spennende innlegg og veldig fine bilder!

      Ønsker deg en riktig god førjulstid✨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg