Lag din egen grankrans til døren! DIY!

Jeg elsker store kranser på døren til jul. Det føles så mye mer koselig og innbydende ut, også er det jo gøy når man lager sin egen! Nå tenkte jeg å vise dere hvordan man superenkelt kan lage sin egen krans!

Du trenger:

🎄 Halmkrans (kjøpte på mester grønn for litt under 100 lappen)

🎄 Grener. Kjøp i butikk eller klipp i skogen (bare pass på hvem sin eiendom du er på, er du på privat eiendom må du spørre personen som eier eiendommen, og at det ikke blir stygt etter deg).

🎄 Ståltråd (kjøpte på søstrene grene)

Slik gjør du:

🎄 Kutt av små biter av grene og form til små buketter. Bruk ståltråden til å feste grenene. Jeg fester alltid ståltråden i halmkransen først, også bare surrer jeg den rundt grenene ettersom jeg jobber meg rundt kransen.

🎄 Husk å ha på hansker, om ikke kan det fort blir ganske ubehagelig.

🎄 Jobb deg rundt hele kransen og lag en løkke i slutten som du kan henge kransen i, når den skal henges på døren.

Hvor fint ble ikke dette? Du kan også slenge på noen kongler og lyslenker, men jeg likte den mer minimalistisk så jeg holdt det sånn som den var.

Håper dere fikk lyst til å prøve ut dette selv. Det er jo superlett, og du kan bruke så mye forskjellige ting til å lage din egen krans, så det er bare fantasien som setter grenser!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg