Dette vil jeg ha i hagen min!

I dag kjente jeg at jeg trengte en liten tur ut, så da tok jeg turen på Plantasjen. Har jo vært på flere forskjellige hagesentre den siste tiden, og det er så gøy å se alle de fine blomstene som kommer inn om dagen! Det er noe nytt og spennende hver gang jeg er innom!

I dag tok jeg med meg Chloe, som fikk leve sitt beste veskehund liv. Haha! Hun har en egen veske som hun alltid ligger i, på handlevognen når jeg har henne med ut for å handle. Hun elsker å sitte i veska, se på alle menneskene, snuse på alt mulig jeg kjøper og bare være med ut på tur!

Når jeg er på hagesenteret tar jeg alltid bilde av blomstene jeg har lyst på, og plantelappen. Så noterer jeg ned i photoshop dokumentet mitt med oversikt over hele hagen, hva jeg har lyst på. Her er noen av tingene jeg vil ha i min hage!

Klematis – Et must. Superlekker klatreplante!

Har veldig lyst på en rosa blåregn. Ikke superlett å få tak i, og jeg kjenner ingen som har blåregn og erfaringer med det, men den er jo så lekker og siden det er så mildt klima her jeg bor er sannsynligheten stor for å lykkes med den!

Vil også ha masse spiselig i hagen min; rips, blåbær, epler, plommer, bringebær, og selvfølgelig masse grønnsaker og urter!

Litt morsomt. Jeg lo litt første gangen jeg så prisen på disse markjordbærene. Det koster 165,- kr for 6 stykker. Jeg sådde en halv pose som kostet meg 50,- kr i vinter, og nå har jeg 200 planter, haha! Mye penger spart på å så selv!

Magnolia er så lekkert! Det er så mange her i Sandefjord som har det. Flere av sortene krever ganske mildt klima, så er sikkert derfor det er ekstra mange her. Har lyst på et par stykker i min egen hage!

Chloe fikk velge ut en liten godbit, og den har hun kost seg med siden vi kom hjem tidligere i dag. Hehe!

Endte opp med å bare kjøpe en syrinhortensia og et brett med stemor. Det er fortsatt litt for tidlig for å plante ut masse enda, siden det ikke er frostsikkert hele enda. Men jeg bare måtte plukke med meg syrinhortensiaen når jeg så den. Den blir jo så fin!

 

5 kommentarer
    1. Lurt å kjøpe med deg syrinhortensian, den blir super fin og stor om noen år og fort utsolgt! Om du vil ha et tre med nydelig blomstring på våren kan jeg anbefale japansk kirsebær tre, helt amazing flotte under blomstring 😍🌸 Google det, så ser du hva jeg mener. De får du i lyse rosa og hvite.

      1. Ja, har merket at den alltid blir fort borte fra hagesenterene :O har sett de, og de er superfine! Skal ha noen trær i hagen og den står på lista 😀

    2. Hei Stina!

      Jeg syns det er så inspirerende å lese om hagen din, og det kartet ditt høres spennende ut! Kan du ikke skrive et innlegg om hvordan du planlegger? Jeg syns det er skikkelig vanskelig å vite hva jeg skal plante hvor eller bare hvor jeg skal begynne i prosessen.

    3. Hvordan er det å ha Chloe med for å handle? Er det noen som kommenterer at du har hund med inn? Og klarer ho å holde seg oppi veska? ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg