Dette skjer i oktober!

Wow, tenk at vi endelig er i oktober. 2020 har seriøst føltes ut som en evighet, og jeg gru-gleder meg til å se hva oktober har å by på. Altså, hvor cray-cray har ikke 2020 vært så langt? Jeg krysser i alle fall fingrene for at det blir en fin oktober måned, fylt med skikkelig høstmagi! I oktober har jeg mange ting jeg har lyst til å gjøre, og her er 12 av de!

Handle blomster på 70% – I går kveld fikk jeg mail om at det nå er 50-70% rabatt på masse uteplanter på forskjellige hagesentre. For meg som elsker blomster og som gjerne har ekstremt mange av de, er jo dette amazing nyheter. Så i dag skal jeg ta meg en runde rundt på hagesentre og se hva jeg kan få tak i.

 

Pynte opp med gresskar – Nå er det jo snart Halloween, og da må vi jo få pyntet litt. Så nå skal Per Fredrik og jeg snart ta vår årlige tur til en gård her i Sandefjord for å kjøpe inn gresskar og få skikkelig Halloweenstemning!

Gjøre hagen klar for vinter – I løpet av denne måneden er det mange av sommerblomstene som kommer til å dø, fuksiaene må settes inn i siderommet til garasjen, dahlia’ene må graves opp og oppbevares tørt. Også er det generelt mye som må gjøres overalt i hagen før vinteren kicker inn!

 

Tusenfryd Halloween – I fjor dro Per Fredrik og jeg på Tusenfryd på Halloween, og det var så gøy! De pynter opp hele parken i skikkelig Halloween stemning, og det er umulig å ikke komme i Halloween-mood! Love it! Så i år har jeg lyst til å ta en tur igjen. Krysser fingrene for at det skal gå med alt med korona nå!

Kristiansand Halloween – Leste for litt siden at de pynter opp mye av Kristiansand dyrepark til Halloween, og det hadde jo vært så gøy å dra ned dit og se. Jeg elsker å gå rundt der, og for et par år siden var Per Fredrik og jeg der og vi koste oss så mye!

 

Feire Halloween – I år blir det uten tvil en annerledes feiring enn det pleier å være på Halloween. Vanligvis har vi 30 venner på besøk og svær fest, men det går selvfølgelig ikke i år pga Korona. Så vi får finne ut en annen måte å feire det på.

 

Spadag – Jeg bor jo bare 20 min unna Farris bad, så dit drar jeg ofte på spa. Elsker å gå rundt i de forskjellige saunaene, bade i iskulp og bare ta noen rolige timer. Så nå som det begynner å bli surt og kaldt ute, er det så deilig å dra på spa.

Fortsette treningsrutinene mine – Jeg har endelig kommet i skikkelig gode treningsrutiner, og det skal jeg fortsette med i oktober. Målet er 60 min på tredemølla på treningsrommet mitt hver morgen, også gjerne en ekstra styrkeøkt litt mer utpå dagen. I skrivende øyeblikk står jeg på mølla og har kicket igang dagen! Love it!

 

Bake masse – Høst er tiden for varme matretter. Når det er sommer liker jeg at maten er kald og lett, men når høsten kommer elsker jeg varmretter og bakst. Jeg prøvde meg på sunn pai her om dagen, og det ble så digg! Så den kommer det oppskrift på asap! Har også lyst til å lage masse forskjellige spennende bakverk og supper / gryter. Oppskrifter kommer selvfølgelig på bloggen!

Skogstur med pinnebrød, kakao og digg – Altså, hva er bedre enn skogstur når det er vakre høstfarger? Grille litt pinnebrød på bål, drikke kakao og bare kose seg? Har allerede avtalt med mamma om at vi må få tatt oss en tur opp til hytta til mamma og pappa og oppleve litt høstmagi!

 

Botanisk hage – Jeg elsker å ta turen til den botaniske hagen i Oslo, og nå som det er så fine høstfarger må jeg jo virkelig ta turen.

Fortsette null sukker – Nå er jeg på dag 60 av null sukker challengen min. Den går ut på at jeg skal holde meg helt unna sukker fra godteri, junkfood, potetgull, kaker osv. I starten var det så ekstremt vanskelig og jeg fikk skikkelig abstinenser. Var altfor avhengig av sukker. Men nå har det blitt en selvfølge for meg å holde meg unna sånt, og jeg har funnet andre alternativer, så nå er det faktisk null stress å holde meg unna. Målet er å klare meg helt til 1 desember, men vi får bare se hvor lenge jeg klarer, hehe!

 

Og sist men ikke minst; jeg gleder meg til å dele masse spennende her på bloggen ila oktober. Det er så mye gøy som kommer til å skje, og jeg gleder meg til å dele med dere!

3 kommentarer
    1. Til ukens spørsmål:

      Den hvite lua di med to dotter på toppen; husker du hvor du har kjøpt den? Og hvordan får du lua til å sitte slik at den ikke faller ned på panna og ødelegger sminken?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg