Dette gjorde jeg i sommer!

Sommeren 2020 har mildt sagt vært en annerledes sommer. Vi kommer sikkert til å se tilbake til det som “korona-sommeren”. Der vi alle skulle ha norgesferie, ikke fikk lov å samle masse venner til stor fest, utelivet var fulle av restriksjoner og mye mye mer.

Det er jo fort gjort å tenke at man ikke har opplevd noe som helst i sommer, etter den sommeren vi har hatt. Selv tenkte jeg veldig at jeg ikke hadde gjort noe som helst i år. Men så begynte jeg å blå tilbake i arkivet og innså plutselig at jeg hadde jo gjort så mye gøy! Så derfor tenkte jeg det kunne være gøy med et “dette gjorde jeg i sommer” innlegg!

Mai

Kicket igang 17 mai hos gode venner. Utendørs grilling med god plass mellom hverandre. Ikke noe 17 mai tog eller restaurantbesøk, så det ble en veldig annerledes men også fin feiring!

Litt senere i mai dro Per Fredrik og jeg til Stavern. Det var jo den kaldeste mai måneden på 23 år (om jeg har fått rett info), så dette husker jeg at var den første dagen da jeg følte at det faktisk var litt sommer. Også var det første gang vi var ute og spiste på restaurant siden korona lockdown i Norge.

JUNI

Endelig kom finværet og da fikk vi samlet hele jentegjengen i Drammen på restaurant. Det var så deilig å sitte ute med venninner og skravle og føle at verden var litt mer normal igjen.

Tok meg Chloe på litt seightseeing i Sandefjord, og dro til blant annet Midtåsen parken. Der er det helt vanvittig fin utsikt over byen, masse fine blomster og generelt er stedet bare helt nydelig. Et must å besøke!

Mini farmen kjendis reunion med Anita Hegerland og Hege Bøkko. Så koselig å se igjen jentene! Håper vi kan få reunion med alle deltagerne igjen snart!

I midten av juni kicket sommervarmen inn for fullt med 25-30 grader hver eneste dag i et par uker. Så da ble det mye soling ute på verandaen. Både Per Fredrik, Chloe og jeg koste oss så mye på verandaen!

Tok turen til Tønsberg Tønne sammen med Sofie og Rebecca. Den første av mange turer vi har gått sammen i sommer!

Det hadde vært helt sinnsykt mye maneter rundt den tiden, så hele stranden var full av glassmaneter!

I år startet jeg hele hagen fra scratch, så det har blitt mye blomstershopping, hehe!

Hver morgen gikk jeg tur med Chloe ned til vannet. Altså, for en deilig måte å starte dagen!

JULI

Utfordret en av mine største frykter. Sauer. Jeg ble med pappa til Hemsedalsfjellet for å slippe 250 sauer. Vi gikk med hele flokken i timesvis innover fjellet mellom klissvåte myrer og snøstormer. Det ble en ganske heftig tur, og jeg merket at jeg er så mye tøffere enn jeg noensinne hadde trodd.

Siden hagen begynte å bli litt mer ferdig kunne jeg endelig invitere alle damene i familien på damelunsj. På mamma sin side av familien pleier alle vi damene å møtes for litt damelunsjer, og dette var min første gang til å arrangere det. Ble så koselig!

Hagen begynte virkelig å ta form etter uendelig mange timer med hagejobbing. Vi hadde også kommet godt igang med drivhuset, selv om det føltes ut som et evighetsprosjekt som vi aldri skulle klare å bli ferdig med, haha.

Tok turen til Oslo for litt inspirasjon i den botaniske hagen. Møtte også verdens skjønneste blogglesere. Hun ene stod jeg og skravlet med lenge, og hun var seriøst så nydelig! Det er etter sånne samtaler jeg at virkelig får inspirasjon til å dele masse bra innhold her!

Chloe hadde bursdag og ble hele 4 år gammel. Så da tok jeg henne med på roadtrip til både Stavern og Nevlunghavn. Hun koste seg så mye!

Victoria og jeg hadde skikkelig jentekveld ute. Vi spiste på Kokeriet, drakk noen drinker i badeparken også tok vi turen på tivoliet der jeg (tro det eller ei) faktisk turte å ta flere karuseller! Altså, vi lo så mye denne kvelden at jeg ikke får sagt det engang, haha!

Endelig var drivhuset ferdig, og det ble så fint! Jeg har jo drømt om drivhus i mange år, og var så heldig i år at jeg fikk det i gave av pappa. Så snill!

Ut på skogstur med Sofie og Rebecca igjen. Denne gangen tok vi turen til toppen av Fjerdingen. Det ble en tur med fantastisk utsikt, god trening og morsomme samtaler! Denne dagen husker jeg at det var supervarmt til langt utpå kvelden. Det var så fantastisk!

Ut på date night med Per Fredrik på “Brygga 11, Geir Skeie”. Her har de helt fantastisk mat og det er så koselig å se utover mot båtene!

AUGUST

Per Fredrik og jeg dro på spontan øyhopping til Veierland. Vi tok båten fra Sandefjord og over dit, og utforsket øyen. For et nydelig sted!

Tok turen til Holtefjell via Ula med Chloe. Elsker skogsturer som dette!

Tok med Victoria på roadtrip til Kragerø, Arendal og Grimstad. Vi fikk virkelig sett mye av Norge på en dag, og altså; for en fin sommerdag! Helt fantastisk!

Hadde den første jentekvelden i drivhuset og fikk innviet det! Her var det masse ost og kjeks, drinker og vin sammen med Sofie og Rebecca! Var så koselig å sitte ute i drivhuset til langt utpå natten og bare skravle!

Hagen begynte endelig å bli enda mer ferdig, og her er en liten smakebit av august hagetouren!

For en fin sommer dette har vært! Selv om vi hadde den kaldeste mai måneden på 23 år, og den kaldeste juli måneden på sikkert 20 år. De dagene der det var fint vær fikk jeg i alle fall brukt 100%. Nå kan jeg virkelig gå inn i høsten og mot vinteren og tenke “ja, jeg hadde en fin sommer”, hehe!