Det beste seightseeing stedet i Oslo!

I går var jeg i Oslo på en liten inspirasjonstur. Jeg tømmer jo inspirasjonslagrene mine her på bloggen, og for å fylle de opp pleier jeg å dra ut på turer alene der jeg bare ser masse nytt og spennende, og blir skikkelig inspirert. Så i går var en slik dag. Jeg startet dagen i botanisk hage. Det er virkelig et av de beste stedene å besøke om man er i Oslo.

Jeg var sulten da jeg kom dit, så jeg startet med litt mat på kafeen og der jeg møtte en utrolig herlig jente som var bloggleser. Vi ble stående og skravle en god stund, og det var skikkelig koselig å møte henne. Jeg møter jo ofte på dere som leser bloggen min, men da er det som regel bare en kjapp selfie, så det var gøy å snakke skikkelig med henne og få masse koselig feedback!

Jeg tok med meg et kart over parken, så jeg ikke skulle gå glipp av noe som helst, også begynte jeg seightseeingen. Fikk sykt lyst på akkurat sånne hortensia’er. Så utrolig lekre! Tror det er “endless summer”. Disse blomstrer på fjorårets og årets gren, så de er uten tvil de beste hortensia’ene man kan kjøpe, også er de jo så lekre. Elsker fargene på de!


Får så utrolig lyst på et vannelement i hagen når jeg ser sånne dammer som dette. Hadde vært så koselig med en liten fiskedam med noen gullfisk, eller bare et sted der fuglene kan bade!
 

En av mine favorittblomster er lupin. Den er dessverre på svartelista, så den kan jeg ikke plante i egen hage. Men herregud så lekker den er! Den vokser jo vilt litt overalt, så jeg må alltid stoppe opp og titte når jeg ser de!

Så gøy å se drueranken som vokser oppover vegger. Har en drueranke på verandaen, og har skikkelig lyst til å plante en inne i drivhuset når det er klart. Tror det kunne blitt superlekkert!

Superlekker blåregn! Dette har jeg plantet to steder i egen hage i år, og jeg gleder meg til de blir like store. Aner ikke om de vokser sakte eller fort, men krysser fingrene for at de vokser fort og blir lekre på null tid! Blomstene på blåregn ligner jo litt på lupiner, også duftet de så herlig!

Skal vise dere mer bilder fra Osloturen senere. Men nå skal jeg ut i egen hage og flytte masse jordbærplanter. Jeg sådde jo månedsjordbær i februar, og det som egentlig skulle bli 30 planter endte jo opp som 200 planter. Haha! Nå har de vokst seg så store og jeg er nødt til å flytte litt rundt på de, fordi de står altfor tett nå. Har allerede høstet noen jordbær, og de smaker helt utrolig godt!

 

3 kommentarer
    1. Det var utrolig hyggelig å møte deg. Et av de snilleste, søteste menneskene jeg har møtt<3 Jeg har selv tatt med meg hele vennegjengen og gått tur i botanisk hage nå slik jeg ble tipset om av deg! Takk for de fine ordene. Hilsen verdens største fan

    2. Det var utrolig hyggelig å møte deg. Et av de snilleste, søteste menneskene jeg har møtt<3 jeg har tatt med meg hele vennegjengen i botanisk hage slik du tipset om! Tusen takk for fine ord. Hilsen verdens største fan

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg