Deprimert?

I dag har jeg gått en skikkelig lang tur på ski, skrudd av telefonen og virkelig tatt meg god tid til å reflektere over livet mitt. Jeg har vært ganske nedfor den siste tiden av flere årsaker.

En av grunnene er jo dette med haters, men en annen grunn er på grunn av noe jeg endelig fikk sjekket hos en hjertespesialist i går og fikk bekreftet at var i orden. Det har jo hengt over meg en god stund og gjort meg ganske stressa. Men etter både timen i går og skituren i dag føler jeg meg mye bedre.

Å jobbe som blogger er jo noe som kan se ut som en enkel og overfladisk jobb. Men det er jo så mye mer enn det. Jeg elsker å skape en plass her på nettet hvor alle som trenger kan få et avbrekk fra hverdagens mas og kaos, og bare koble ut litt.

Jeg vet jo at jeg har så mange lesere der ute som faktisk elsker bloggen min, og som virkelig bryr seg om meg og jeg er nødt til å fokusere på de. Folkene som skal hate på meg får jeg rett og slett bare drite i.

Jeg elsker jo å dele livet mitt og lage denne plattformen her. Så det er det jeg kommer til å fortsette med. Jeg er bare nødt til å jobbe med min egen psyke. Jeg har jo slitt med depresjoner og angst tidligere, og fått mye hjelp fra psykologer.

På vinteren stenger jeg meg altfor mye inne og da er det enkelt å havne i dårlige tanker oppe i hodet og havne nede i det hullet som er en depresjon. Jeg er heldigvis ikke helt der enda, men det er fordi jeg faktisk tar tak i psyken min nå og har tatt ting i mitt tempo.

Jeg har lyst til å komme mer tilbake til bloggen igjen, men som mamma sa “gjør litt hver dag og ikke push deg for hardt”. Det har hun helt rett i. Så jeg kommer til å blogge så mye jeg ønsker når jeg har overskudd, og når tiden er inne kommer jeg til å være tilbake 100% igjen og blogge 3 ganger om dagen igjen.

17 kommentarer
    1. God bedring. Ikke bry deg om så mye hva andre mener og gjør. Ta ting i ditt eget tempo og gjør det du liker å gjøre. 🙂

    2. Om du ikke har psykolog i dag kan det være en idé for å få hjelp ?:) ( om du allerede har det så bra )

    3. syns du skal slutte å stille så høyre krav til degselv….ingen MÅ blogge 3 ganger pr dag..

      Mange bloggere gjør det ikkje

      god bedring <3

    4. Håper du koset deg utendørs idag! Det aller viktigste er å ta vare på seg selv og gjøre ting som gjøre deg glad – blogg når du føler for det, tilbring tid med de du er glad i, ta masse inspirerende bilder, vær ute i frisk luft eller nyt en kaffe på cafe & jobb samtidig. Plutselig er du i ditt rette element og sterkere tilbake med bloggingen! 😊

    5. Take care, Sweetie! I know depression all too well and the struggle is real… Don’t give up! There will be better times!!! <3 <3 <3

    6. Jeg vet godt hvordan det er å gå og bekymre seg om alt er i orden. Jeg var selv hos en hjertespesialist og var igjennom flere runder med utredning. Heldigvis var alt fint her også. Slike ting vekker mange bekymringer og tanker som man ikke klarer å slenge til siden. Det er ganske forståelig at det er utmattende. Jeg var mentalt sliten helt til jeg fikk beskjeden om at alt var bra, da ble jeg automatisk mye lettere!

      Nå sliter ikke jeg med de samme tingene som deg, men jeg har en del andre utfordringer som gjør hverdagene tunge. Jeg har tidligere vært en som fokuserte mye på det negative. Slike tanker har jeg ikke råd til lenger, da det bare vil forstørre utfordringene. Heldigvis har jeg jobbet mye med dette og klarer i en mye større grad å fokusere på de positive tingen. Jeg klarer hver dag å finne små gleder som jeg velger å fokusere og holde fast på. Det er absolutt en treningssak, for noen ganger gjelder det å finne de bittesmå tingene. Men de bittesmå tingene betyr jo også noe! Samtidig er de så mye mer verdt enn negative ting.

      Du må samtidig tenke at du har kommet så langt, og ikke uten grunn. Finn styrkene dine og bruk dem. Det at du også trekker deg litt tilbake nå er også en styrke. Du kjenner deg selv best og det er ingenting som er viktigere å lytte på hode og kropp.
      Sender gode tanker! Håper du får en fin uke 🙂

    7. Ta den tiden du trenger, alle må få litt pusterom i blant <3 Du er en utrolig flink blogger, og vi lesere vil være der når du føler deg bra igjen <3 Ha en fin onsdag!

    8. Var d pulsklokka di som gjorde at du begynte å engste deg for at det var noe med hjertet🤔? Synes å huske at du nevnte noe sånt…

    9. Var d pulsklokka di som gjorde at du begynte å engste deg for at det var noe med hjertet🤔? Synes å huske at du nevnte noe sånt…

    10. En ting du bare måååå oppdatere på når du kommer tilbake igjen er dette med hage og planting<3 jeg prøvde meg på det etter jeg fikk inspirasjon fra deg men heregud for et styr
      De har vist fått for mye varme og for lite lys så skal noen ha varmelampe og noen drivhus så skal det vist bare et frø oppi hver åsså pirkle og det ble mye greier så nå har jeg høye men tynne og hengende blader lurer også på hva slags blomster og busker man kan begynne og så inne og hva som snart kan plantes rett ut

    11. Hei<3
      Ta deg tiden din, og ikke glem at du er en helt fantastisk person❤️ Du er så flink til å blogge, og jeg bryr meg veldig om deg☺️ Loveuu💋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg