Den aller beste pepperkake-deigen!

Hvert eneste år baker jeg pepperkaker. Det smaker jo så mye bedre når du baker de selv, enn når du handler i butikken. Syns ofte at de som er ferdiglaget i butikken kan være litt tørre og kjipe. Men sånn er det ikke med hjemmelagde. Da er de myke og gode!

Når det kommer til pepperkaker er det så mange ferdig-deiger å velge mellom, og jeg har prøvd meg mye frem for å finne min favoritt. Min favoritt er fra Berthas og du finner den på Kiwi butikker. Den lager de mykeste og beste pepperkakene!

Den er så enkel, og det er bare å sette den litt i kjøleskapet før du skal bake. Kjevl ut deigen, bruk utstikkere til å lage alle mulige morsomme og fine juleformer, og stek.

Jeg har en del former jeg bruker til sugar cookies og fondant, som lager det utseendet julenissen har nederst i bildet, fungerer perfekt til denne pepperkakedeigen. Er ikke sånn superglad i melis, så da passer det perfekt å dekorere på den måten!

Pleier du å bake du pepperkaker?

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg