Demonstrasjon og seightseeing i Oslo!

I går hadde jeg en middagsavtale med noen av jentene fra Farmen Kjendis. Skal fortelle dere mer om det etterpå! Men siden jeg først skulle til Oslo, dro jeg like greit litt tidlig inn til byen så jeg kunne gå på litt seightseeing. Jeg har jo ikke vært i Oslo i det hele tatt siden før korona lockdown, og det var så rart å være der igjen!

Så fort jeg kom til byen tok jeg turen opp til Slottsparken. Det regnet litt da jeg kom, men det var ikke mer enn at det gikk greit med paraply.

Det er jo så utrolig fint i Slottsparken. Så mange lekre blomster og trær. Virkelig et sted man burde besøke om man er i Oslo i sommer!

Løytnantshjerter er så fine! Har plantet to slike i hagen, og gleder meg til de blir skikkelig store!

Altså, hvor fint er det ikke i Slottsparken? Jeg kom som sagt tidlig til Oslo, så i 16 tiden ble hele byen transformert. Da var det 15’000-20’000 mennesker med blå masker i demonstrasjon for Black Lives Matter.

Jeg holdt meg litt unna den største folkemengden, siden det fortsatt er korona. Men jeg var der fordet, også så jeg mange av appellene på vg.no.

Det er utrolig viktig at rasisme blir belyst, og at vi alle lærer mye mer om hvordan det er med rasisme både i USA men også her i Norge. Dette er viktig!

 

1 kommentar
    1. Flott skrevet. Og er enig med deg. Jeg ville også holdt litt avstand siden vi ennå er i corona situasjonen. Bra at så mange møtte opp. Litt flaut, jeg har ikke fått med meg det. Ikke før vi ankom Oslo og det hele var ferdig. Så mange flotte mennesker som gikk med plakater i hånden osv.

      Også må jeg jo få sagt at det var noen nydelige bilder du har tatt. Har hatt lyst til å gå i slottsparken selv, men ikke kommet så langt ennå siden jeg og samboeren min er litt skeptisk til folkemengder nå med viruset. Men håper jeg får tatt meg en tur og sett alle de fine blomstene. Ønsker deg en flott dag.
      Hilsen ei som husker deg fra åssiden vgs 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg