Slik kan du dekke julebordet!

I går var familien min her på julelunsj, og det var så koselig! Vi koste oss med masse deilig julemat og julequiz, og det var så koselig å se igjen alle!

Dere kjenner jo meg, jeg elsker å gjøre litt ekstra ut av anledninger. Så jeg pyntet opp bordet til julelunsjen i skikkelig julestil, og det ble så fint! Tenkte jeg kunne vise dere hvordan det ble, og gi dere noen tips til hvordan man kan dekke bordet til både jul og andre anledninger!

Velg et tema og farger. For meg ble temaet skog og fargen rød. Så er det bare å finne all pynt og ting du tenker å bruke til bordet, legg det sammen så du enkelt ser hva som passer sammen og ikke. Jeg kjøpte også små nisser som stod rundt på bordet og noen bjeller, for å gi ekstra julestemning.

For å gi det hele litt mer glam spraylakkerte jeg konglene i gull. Sprayen jeg brukte ga helt ærlig ikke det resultatet jeg håpet på, men spraylim og glitter gjorde susen!

Startet med en clean fin hvit duk i velur. Duk er veldig undervurdert, og det gir virkelig mye mer følelsen av at det er et selskap. Så det er et lite must! Deretter la jeg på pynten i midten av bordet, tilføyet noen ferske blomster (det er også et lite must!).

Bruk gjerne julepynt for å gi ekstra julestemning. Selv brukte jeg små nisser og julekuler, men det er bare fantasien som setter grenser!

Ensfargede servietter gir et helhetlig og lekkert utseendet!

Hvor fine er ikke disse farris glassene? Er jo perfekt at det står “S” på de, hehe! Fikk de av pappa, og det kommer til å brukes i mange år fremover!

Siden bestikket bare er et veldig clean og enkelt bestikk fra IKEA, valgte jeg å knyte sløyfe rundt for å gi det en litt finere og mer eksklusivt look.

Det tar ikke så lang tid å dekke et lekkert bord til jul, det krever bare litt innsats. Også er det jo så koselig å komme på besøk et sted når noen har gjort en liten effort, eller hva?

2 kommentarer
    1. Så sinnsykt fint og julete 🙂
      Du er så flink og kreativ. Likte spesielt godt de sløyfene rundt bestikket<3 takk for tipset!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg