Dagens hageplaner – Første frostnatt!

I dag våknet jeg opp til en hage som var full av hvitrim. Her har årets første frostnatt kommet. Hos mange har sikkert den første frostnatten allerede kommet, men siden jeg bor rett ved vannet tar det litt lengre tid her. Alle blomstene rundt i hagen var helt crispy og fryste, og det var så vakkert å se på. Så jeg tok med kameraet rundt for å knipse noen bilder til dere i soloppgangen.

På drivhuset var det skikkelig mye frost på glassene, men på plantene hadde det ikke kommet noe frost enda. Tipper at plantene som står i drivhuset holder et par uker cirka mer enn resten.

Det jeg elsker mest med høsten er soloppgangene. De er så vakre og spektakulære. Hos oss kommer solen opp over havet, og det er så deilig å stå opp om morgenen, ta en kopp te og se soloppgangen. Også har vi så mye småfugl som spiser her hele tiden, og de gjør det bare enda mer idyllisk!

På verandaen har ikke blomstene fått noe hvitrim på seg enda, så det er stor forskjell på veranda og i hagen.

Klokkeranken er full av frøkapsler. Disse har jeg ventet med å høste inn fordi de skal utvikle seg så mye som mulig. Men de må jeg få tatt inn i dag, for jeg har lest at man skal ta de inn etter første frostnatt. Må også få høstet inn frø fra blodbegeret. Både klokkeranke og blodbeger har jeg hatt for første gang i år, og jeg elsker begge. De gir så mye og blir så fine! Så de skal jeg uten tvil ha neste år også!

I dag må jeg få spadd opp alle fuksiaene mine og gjøre de klare for overvintring. Jeg har over 100 fuksia’er, så jeg har en ganske stor samling. Jeg skal dog ikke beholde alle, men tipper jeg kommer til å beholder cirka 50 stk. Mange av dere har spurt om hvordan jeg skal overvintre de, så det kommer eget innlegg om det asap! Vil få ut innlegget så fort som mulig, så dere kan få en guide på hvordan dere kan overvintre deres fuksia’er.

Jeg må også få spadd opp alle Dahlia’ene mine. De skal man også vente med å spa opp til etter første frostnatt. Da ser man at de har falt litt sammen. Så da er det bare å spa de opp, og gjøre de klare for overvintring. Skal lage eget innlegg om dette også, så dere kan se!

 

 

1 kommentar
    1. Herlighet for noen vakre soloppgang bilder 😍 Og de med frost fra hagen, virkelig vakkert 😍Høsten er fin selvom vår og sommer er best hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg