Noe jeg elsker å gjøre når det regner!

En ting jeg elsker å gjøre er å rusle rundt i hagen og plukke buketter med blomster. Når det er litt dårlig vær ute pleier jeg å plukke noen buketter så jeg kan nyte hagen fra stua. Jeg har masse forskjellige blomster i hagen som jeg liker å lage buketter av, men de jeg syns at det er best å lage buketter fra er uten tvil Dahlia, solsikker og erteblomster.

Neste år skal jeg uten tvil ha enda flere Dahlia’er i flere farger og former rundt i hagen. Har litt lyst til å lage et eget Dahlia bed i en pallekarm, som kan være stappfullt av Dahlia’er jeg kan plukke buketter av. Er jo også så utrolig koselig å ta med buketter i vertinnegaver når man er bedt på middager.

I år er første året jeg har både erteblomster og Dahlia. Erteblomstene startet jeg innendørs i slutten av februar, og de har blomstret siden starten av juni. Disse har jeg plukket uendelig med buketter av, og desto flere buketter man plukker, desto mer blomster kommer det.

Solsikker er jo så perfekt til høsten! Disse er superfine å ha i blomsterbedet, men de er ikke de aller beste å ha som snittblomst. Neste år vil jeg ha noen jeg også kan plukke og lage til litt større buketter. Men vi får se hva det blir til. Mye vil ha mer er det jo noe som heter, hehe!

Hvor fint er det ikke med buketter fra egen hage? Uten tvil en av de mange store gledene med å ha hage!

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

2 kommentarer
    1. Jeg elsker Dahlia og det som er så spennende med dem er å spare på frøa og så egne til våren, fargene og fasongene blir helt ulike morplanten og dukker det opp noe unikt stiklingsformerer jeg dem. Veldig gøy. Og veldig moro at du gleder deg sånn over den vakre blomstringen du har fått til i hagen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg