Blir det portforbud?

Nå er mange kommuner stengt ned rundt i landet, og det britiske viruset topper stadion steder. Det er sykt å tenke på at vi for bare noen dager siden plutselig fikk lov å besøke hverandre, fordi smitten hadde gått ned, og vips så var det full nedstengning mange steder igjen.

Jeg kjenner at jeg er livredd for at det bare spørsmål om tid før hele Norge stenges totalt ned og det blir både portforbud så vi kan ikke gjøre noen ting lengre. Etter 326 dager med corona pandemi hengende over oss kjenner jeg at jeg håper virkelig ikke at vi får portforbud nå.

Jeg skjønner jo veldig godt at man må stenge ned når det kommer en så hissig mutant. Men det føles fortsatt ganske uggent og ikke bra ut. Her i Sandefjord er det relativt lite regler. Her kan vi dra på restaurant og drikke en øl eller fem, vi kan gå på butikken og trenger ikke ha på oss munnbind (jeg bruker det alltid, med mindre jeg av en crazy grunn glemmer det). Alt av butikker og kjøpesentre, skjønnhetssalonger, frisører osv videre er åpent. Så det er stor forskjell på Sandefjord og andre steder. Bare i nabobyen våres Larvik er det mye strengere regler..

Jeg håper for alle sin del at ting holder seg åpent samtidig som at vi får forhåpentligvis stengt den smitten helt ned. I mellomtiden får vi alle bare være flinke til å holde oss hjemme så mye som mulig holde avstand, bruke munnbind og krysse fingrene for at dette går bra.

Jeg kommer i alle fall til å legge ut alt jeg kan av inspirasjon her på bloggen så dere kan drømme litt bort i sommer, vår, hage og noen trenings tips eller oppskrifter på sunn mat, som kanskje kan være en liten rosa boble mitt inn i en dyster pandemi.

4 kommentarer
    1. Er veldig spent på hvordan det kommer til å bli her i Sandefjord🙊 Bruker selv alltid munnbind på butikken osv, er jo ikke så mye smitte her så noen ser jo nesten rart på deg…

      Så din mystory idag, og så dere hadde bestilt masse digg kinamat – hvor bestilte dere? 🍚🍛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg