Ble en reddende engel på roadtrip

De siste to ukene har jeg hatt totalt skrivesperre, og jeg har slitt så utrolig med å finne inspirasjon og være motivert. Dere har jo sikkert merket at det ikke har vært like mye blogginnlegg her som det pleier å være.

Det er jo klin umulig å blogge når man har skrivesperre. Da bare vil ikke ordene komme ut. Jeg har blogga med bokstavelig talt 40 i feber, og det var lettere, hahaha.

Jeg har jo prøvd mye forskjellig for å bli inspirert, men med koronatider er det liksom ikke superlett å bli inspirert heller.. Så i går tok jeg meg rett og slett en roadtrip. Det er noe med å kjøre bil, og ikke skulle noe spesielt sted, men bare kjøre dit veien tar meg, som er så befriende og terapeutisk. Jeg får liksom koblet av hodet og tenkt mye klarere. Flere som er sånn?

Jeg endte i alle fall opp med å først kjøre til Stavern, deretter kjørte jeg til Nevlunghavn. Aldri vært i Nevlunghavn før, men det var jo utrolig koselig og fint der! Også endte jeg til slutt opp i Kragerø. På veien til Kragerø stoppet jeg på en rasteplass. Solen var på vei ned og det glitret så fint over vannet at jeg bare måtte stoppe innom der.

 

Men jeg knipset noen bilder stoppet det en gammel dame, som hadde gått nesten tom for olje i motoren. Så jeg hjalp henne med å ringe falken, men de skulle ha sånn 5500,- kr for å kjøre bort med olje, så det var ikke akkurat aktuelt.

Så jeg fant den nærmeste bensinstasjonen på google maps, som lå litt utenfor E18, og ba henne kjøre sakte etter meg så fikk vi bare krysse fingrene for at det gikk greit. Bensinstasjonen la bare 10 min unna, men siden rasteplassen lå rart til ville det tatt 45 min for meg å kjøre og kjøpe olje for henne, siden jeg måtte kjørt langt forbi for å kunne snu.

Så vi begynte å kjøre og krysset fingrene for at det gikk greit. Heldigvis gikk det helt fint, og hun ble så glad og takknemlig for at jeg var der for å hjelpe henne, og gjentok flere ganger “du var en reddende engel”.

Gud veit hva som ville skjedd hvis jeg ikke var der, for det var laaaangt til nesten bensinstasjon langs E18. Så da var det vel en liten dytt fra universet som gjorde at jeg stoppet på den rasteplassen? Hvem vet? Hehe!

Jeg endte i alle fall opp i Kragerø til slutt, og der var det så lekkert! Jeg har bare vært der en gang før, men det var på vinteren med Per Fredrik for 4,5 år siden, så jeg kjente ikke igjen mye av byen. Men herregud for en koselig by! Dit må jeg dra flere ganger i sommer!

 

I dag skal jeg endelig begynne å plante ut en god del av blomstene fra verandaen, og ut i blomsterbed i hagen. Det blir så deilig å endelig få litt blomster i hagen. Om en uke cirka kommer det ferdigplen der også, så nå begynner det endelig å skje noe, hehe!

 

8 kommentarer
    1. Åh, så bra du hjalp henne! <3 Stakkars gamle dame. Hehe! Åh, Kragerø ser SÅ fint ut! Wow! 😀 Forstår veldig godt at skrivesperre kan forekomme altså! Håper det løsner! Ha en nydelig helg og 17. Mai, fine deg! Klem! <3

    2. Aaww, so kind of You to help her! I believe “what goes around comes around” in this world. So doing good to others brings us good one day! You are beautiful inside and out! <3

        1. Haha! 🙂 Yes, I’m Finnish, actually! I don’t speak Norwegian. I have only learned Swedish at school (as all the kids here in Finland). So because of my Swedish I can read Norwegian rather ok, but can’t really write a s**t! And don’t understand spoken Norwegian at all! So that’s why! 😀

    3. Er helt enig med deg: Hvis man ikke har noe å fortelle til verdenen, da bør man heller ikke blogge. Så jeg synes at det er veldig bra at du ikke gjør det, istedenfor å legge ut ting som ikke er relevant for noen.

      Spør deg heller hva det er som du virkelig har på hjertet som du vil dele. Hvem er du egentlig? Hva skiller deg fra andre personer? Hvilke temaer er virkelig viktige for deg? Hville områder vil du engasjere deg i? Og hvilke av disse ting angår flere personer enn deg selv? Klarer du å formidle det på en troverdig måte? Og hvordan kan disse ting bli til interessant content?

      Også: husk at du er en verdifull person, og ikke definer deg selv over bloggen, slik at en skrivesperre ikke betyr at du mangler noe i livet.

      Gi deg selv den tiden du trenger for å finne ut av det.

    4. Ser ut som en veldig fin biltur 🙂 var kjempe snilt av deg å hjelpe henne. Har selv ikke så mye motivasjon til å blogge om dagen og tatt en liten bloggpause pga skrivesperre og på grunn av det har skjedd mye som dessverre har gått veldig på helsa mi.

    5. Så bra at du hjalp henne, var nok en mening med at du stoppet der du gjorde 😉👍 Kragerø er en idyllisk liten by, masse folk og båtliv der om sommeren 😊 Fine bilder, jeg personlig liker veldig godt blogginnleggene dine den siste tiden 👍😊 Håper skrivesperren glir over!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg