Arrangere fyllefest med 30 stk i en pandemi?

På torsdag var Per Fredrik og jeg på gresskar shopping. Hvert år pleier vi alltid å handle inn gresskar på Nordre Bergan gård, og i år var intet unntak. Siden det var så fint vær, passet det perfekt å ta turen rett før helgen. Det er så fint på gården, og det er fullt av gresskar overalt. Skikkelig insta-vennlig også, hehe!

 

Hvert år pleier vi å ha en svær Halloweenfest med cirka 30 venner. Da pynter vi huset fra topp til tå i Halloweenpynt, og fester til langt ut på natten. Men i år blir det en helt annen feiring.

I år har jeg valgt å ikke ha noen fest i det hele tatt, selv om det er lov å samles 20 stk i private samlinger (Oslo er unntak). Det er av respekt for helsetjenesten, alle de som måtte gravlegge sine nærmeste på skype, alle de som ikke har fått sett familie i utlandet, og alle som har som har vært med på denne dugnaden.

Det ville føltes helt feil å samles 20 stk hjemme hos oss og ha Halloweenfest. Vi har jo stort nok hus til at vi kunne holdt mer enn stor nok avstand til hverandre, men når man drikker alkohol er det fort gjort å glemme seg bort. Det siste jeg vil er å være ansvarlig for at det skulle blitt smitte etter en fest jeg har avholdt, også syns jeg heller ikke at det hadde sendt ut helt riktige signaler. Jeg lever jo av å inspirere andre, og det siste jeg vil inspirere andre til er å holde svære private fyllefester midt i en pandemi.

Så ja, i år blir det ingen fest så det er jo ganske trist og kjipt. Men, pytt pytt, det er ingenting å klage over. Feste kan vi heller gjøre senere, hehe! Men siden vi ikke skal ha fest i år har jeg liksom ikke vært i sååå Halloween humør. Har liksom ikke hatt den “Halloween / høst” følelsen helt.

Etter en tur på gresskarshopping fikk jeg litt mer av den følelsen. Kjøpte med et svært gresskar som jeg skal skjære ut og pynte opp litt med. Også skal jeg prøve å få laget noen Halloween tema innlegg her på bloggen. Elsker jo å pusle med Halloweenting i oktober måned, så ja til mer av det, hehe!

Jeg er jo en person som elsker å finne glede med hver årstid, og virkelig nyte de forskjellige årstidene. Heldigvis har jeg fått vært på et par veldig fine skogsturer i høstskogen, men jeg vil ha enda mer høst og Halloween. Så om dere har noen tips til å komme i Halloween-humør, rop gjerne ut!

20 kommentarer
    1. Det står SÅ respekt av din avgjørelse! Måtte alle tenke som deg. Smittevernet må i fokus nå! Du er best, Stina! Et skikkelig godt forbilde <3

    2. Jeg bruker vanligvis ikke å kommentere blogger, men gjør et unntak for å si at dette er utrolig flott og viktig skrevet! All ære og respekt til deg og PF som tenker dugnad og solidaritet. Det skulle jo egentlig vært en selvfølge, men det virker ikke som det er det for alle dessverre, spesielt influensere.
      Vi er såå mange som jobber langt unna mediaverden (og derfor ikke synes like godt overalt, f.eks på sosiale medier) som fortsatt går i coronaturnus, ikke kan delta på sosiale sammenkomster, som ikke får arrangere julebord osv.. Og for oss er det veldig godt å se at situasjonen taes på alvor også av noen i din bransje. Må si at dette er noe av det bedre på forbilde-fronten jeg har sett på lenge.
      Stor klem fra en intensivsykepleier.

    3. Very respectable decision not to have a party this year!! We are also going to stay home at Halloween and watch horror movies all night!
      We don’t have friends here in Helsinki, anyway, since this is not out original hometown, but usually my BFF comes to visit often. Now I miss her a lot…
      And this damn corona has made me totally sober too, haha! Last time I even tasted alcohol was at out last trip to Crete, April 2019! I never drink “just” at home or while eating so it’s only for parties.
      But this will not last forever! And then I’ll open a good wine and hit a nightclub to dance all night! 😀

    4. Veldig fornuftig avgjørelse, men håper du deler litt halloweeninspirasjon likevel. Alltid gøy å se.
      Her skal vi prøve å gjøre om hagen til en skikkelig skummel Halloweenhage, så får vi se om det lar seg gjennomføre. Pleier ikke å ha så veldig mange unger innom og i år blir det sikkert færre. Gleder meg litt, selv om det er pandemi. Halloween er kjempegøy.

    5. Så glad for at du har tatt den avgjørelsen pga respekt for helsetjenesten og folket som har deltatt på dugnaden!! Håper andre influenser gjør det samme! Ha en fin uke Stina <3

    6. TAKK! For at du er så fornuftig og ikke arrangerer fest. Som du sier, alkohol gjør ofte at folk glemmer å overholde smittevern. Takk for at du bruker din stemme til å fronte dette. TAKK!
      Hilsen sykepleier 🙂

    7. Takk! som du sier selv- du lever av å inspirere andre og det er så flott at du er det ansvaret bevisst!

    8. Er så flott at du velger å gjøre dette Stina og at du oppfordrer andre til å gjøre det samme. Dessverre alt for mange bloggere som gir ut feile signaler i disse tider. Du er et sunt forbilde for mange

    9. Det står det SÅ respekt av, godt forbilde 👏🏽👏🏽👍 Hadde enda flere gjort som deg!! God helg 🤗🍁🍂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg