Årets første skitur!

For litt siden var jeg på årets første skitur! Faktisk er det vel den første skituren på et par år? Tror ikke jeg rakk å gå på ski i det hele tatt forrige sesong. Så nå var det på tide å komme seg ut på tur! Mamma har sendt meg masse snapper i det siste fra der hun går på ski, så jeg måtte bare være med en tur dit. Vi kjørte cirka 5-10 minutter lengre opp i bakken fra der mamma og pappa bor i Hokksund, og spente på oss skiene.

For å si det sånn; jeg merket fort at det var en stund siden jeg har gått på ski. Før jeg reiste hjemmefra lette jeg garasjen rundt etter skiutstyret, og slengte det inn i bilen. Men når jeg endelig kom frem etter å ha kjørt i nesten 1,5 time (!) fant jeg ut at jeg hadde to forskjellige staver! Jeg fatter ikke hvordan jeg klarte å gå på den smellen!

Heldigvis fikk jeg tak i søsteren min som bor rett ved foreldrene mine, og fikk lånt hennes staver. Hun er en del høyere enn meg, så de passet ikke helt, men det funket!

Så da bar det til slutt innover den snødekte skogen. Herregud så mye snø det var, og wow så vakkert! Det var litt som å gå innover et eventyrlandskap. Helt nydelig!

Jeg måtte le litt når vi satt oss ned for å spise. Først da så jeg at vi hadde matchende bukser og sko. Haha! Som mor så datter, er det ikke det man sier?

Det var helt vilt mye tåke den dagen vi gikk på tur. Heldigvis var det ikke så mye tåke oppe i høyden. Men så fort vi kjørte nedover var det helt tykt med tåke. Det hvite på bildet under er tåke (!!!). Altså!

 

Håper jeg rekker flere skiturer i år før snøen plutselig blir borte. Det er jo så koselig, og ikke minst god trening. Mamma er 60 år, men herregud for en fart det fortsatt er i henne, og hun er mildt sagt tøffere ned bakkene enn jeg er. Så jeg fikk virkelig kjørt meg!

1 kommentar
    1. aw en mor og datter tur. så koselig. og for et nydelig landskap dere gikk i. sykt med den tåken, men det er jo veldig stilig da. ser jo ut som dere hadde en veldig flott tur da. og morsomt at dere matchet, uten at det var meningen. 🤭❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg