Amming, Antall barn, Graviditetstest, Bygge basseng +++ Ukens spørsmål #298

annonse

Planlegger du å amme?
– Ja absolutt! Det er jo veldig bra for barnet. Både mtp næring og hudkontakt. Men jeg vet også at det er mange som sliter med å amme og får en utrolig vanskelig barseltid fordi de sliter seg halvt ihjel med ammingen. Så jeg kommer til å se ann hvordan det går. Jeg har en søster som er amme ekspert så der er det mye god hjelp å hente!

 

Tips til en bra solkrem?
– Har nettopp funnet en solkremspray som er helt amazing! Den er 50 i SPF og har både UVA og UVB, og den kan sprayes OVER sminke (uten at den ødelegger sminken). Hvor amazing er ikke det? Den får til og med plass i veska. Du finner den HER

 

 

Hvor mange barn vil dere ha?
– Vi har veldig lyst på to barn. Gjerne to jenter, hehe! Jeg føler jeg er veldig jentemamma. Men det er jo absloutt ikke sånn at man nødvendigvis kan bestemme hvor mange barn man får. Det er jo ingen selvfølge at jeg i det hele tatt klarer å få barn.

Er det noe du gruer deg til ved graviditet?
– Jeg håper at jeg ikke blir fryktelig kvalm. Også er jo fødselen noe jeg ikke akkurat ser frem til. Men jeg har vært igjennom ekstremt smertefulle ting før, og klart det, så det skal nok gå bra med en fødsel. Selv om det kommer nok til å være next level smerter.

 

Hvor er den grønne kjolen fra?
– Den er fra Nelly, men er dessverre helt utsolgt. Du finner lignende kjole HER.

 

Hvilken øyekrem bruker du?
– Jeg bruker DENNE. Den gir sykt mye fuktighet, og hjelper på fine linjer under øynene!

 

Hvor høy er du?
– Jeg er 160 cm. Elsker høyden min!

Hvordan visste du at Per Fredrik var den du ville være med for alltid? Og hvordan holder dere forholdet deres sunt?
– Fra det første sekundet jeg så han tenkte jeg bare “han vil jeg gifte meg med”. Det var noe med hele han som bare var helt magisk. Så fort vi begynte å date ble jeg helt sikker på at det var mannen for meg. Vi gjør en del ting for å pleie forholdet og her er noen av de: har fast kveldstid sammen hver dag, prater veldig åpent og ærlig om alt, viser at vi kan stole på hverandre, har det mye gøy sammen og finner ting vi begge liker å gjøre.

Hvor er de raske solbrillene fra?
– De finner du HER. Elsker de å bruke de når jeg trener utendørs.

 

Hvordan er formen nå? Er du fortsatt influensasyk?
– Takk for at du spør. Den er mye bedre. Jeg er fortsatt litt forkjølet og energien er ikke tilbake på 100%. Men nå  er det ikke noe feber eller vond hals lengre. Så det er veldig deilig!

 

Hvor bor du?
– Jeg bor i Sandefjord cirka 5-10 minutter unna sentrum. Bor rett ved vannet så har havutsikt, og det er så idyllisk og fint her. Det løp bokstavelig talt et dådyr med babyen sin forbi nå nettopp. Altså!

Har du tulipaner i hagen? Kommer de år etter år? Og hvilke andre blomster anbefaler du i staudebedet?
– Ja, har masse tulipaner. Men de kommer ikke år etter år. De varer noen få sesonger bare. Vil heller anbefale narsisser og krokus om du vil ha noe som både sprer seg og som kommer år etter år. I et staudebed vil jeg absolutt anbefale løytnantshjerte. De vokser seg utrolig store og fine!

 

Kan du vise oss at du strikker en genser fra start til slutt?
– Oi, å filme hele prosessen kommer til å være veldig mye jobb og bli en utrolig lang video. Så det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre. Men jeg kan filme / ta bilder litt her og der underveis mens jeg lager en genser, så man kan se litt steg for steg!

Hvordan klarer du å holde deg så positiv ved negativ graviditetstest?
– Jeg ble veldig skuffet og lei meg med en gang jeg fikk mensen og innså at jeg ikke var gravid. For meg syns jeg at det hjelper utrolig mye å snakke om hva som skjer både med venner og familie, men også spesielt på snapchat og her på bloggen.

Det er så deilig å snakke med dere, og få hundrevis av meldinger tilbake fra dere der jeg får høre deres historier. Også er det viktig å minne seg selv på at det å bli gravid og bære frem et barn er en prosess og ikke nødvendigvis noe som er kjapt og enkelt.

Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide? Tips til hva som kan hjelpe for å bli det?
– Vi prøvde å bli gravide i september, oktober og januar uten hell. I februar begynte vi å bruke fertilitetsmonitor så vi faktisk traff på hvilke dager man skal ha s**, og da ble vi gravide med en gang. Vi spiste også veldig sunt, trente hver dag og holdt oss helt unna alkohol, røyk, osv.

 

Hvordan lærte du å strikke? Hvordan begynte du? Har så lyst til å lære meg! Du ser så flink ut!
– Jeg så egentlig bare på masse YouTube videoer og lærte teknikkene. Har lagt ut en del how to knit videoer under kategorien “strikking” på bloggen, så sjekk ut det for å lære!

Hva skjer hvis man glemmer en testdag med clearblue helt i starten av testperioden?
– Jeg har selv glemt en dag i starten og det gikk fint for meg. Men vil anbefale å henge opp en lapp med store bokstaver “test” på doen så du husker på å teste hver dag, hehe!

 

 

Omg, hvor er kjolen fra?
– Den finner du HER.

 

Hvordan går det med basseng planene dere hadde for mange år siden?
– De la vi på is. Vi hadde fagfolk her og bare det å sprenge ut og gjøre klart for basseng ville kostet opp mot en million, også kommer bassenget i tillegg. Så vi droppet det. Men det kan godt hende at vi gjør det en annen gang om vi finner en bedre måte å gjøre det på.

 

Hvorfor var det du ville begynne å strikke? Du har blitt veldig flink!
– Tusen takk! I september når vi nettopp hadde begynt å prøve og bli gravide, var jeg i babyshower til svigerinnen min. Der var det en av jentene som hadde laget et sykt fint babyteppe som gave, og jeg fikk så utrolig lyst til å lære meg og lage noe sånt selv. Det er jo veldig koselig å kunne strikke plagg til sine egne barn!

 

Skal du lage strikkeoppskrifter til barn?
– Når jeg blir gravid så har jeg lyst til å lage masse fine strikkeplagg til babyen. Det er virkelig noe jeg gleder meg til! Men jeg vil ikke lage noe før jeg faktisk er gravid.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

13 kommentarer
    1. Med de ballongene av bryster du har nå,i tillegg til melkespreng som kommer noen dager etter fødsel,så kan jeg garantere deg at du kommer til og angre på at du tok silikon før du fikk barn,da det gjerne kompliserer ammingen mer enn strengt tatt nødvendig. Blir mest sannsynlig et smertehelvetet. Just sayin 📌

    2. Hvor er den røde kjolen fra?😍

      …var egentlig bare det jeg kom inn her for å spørre om, men så så jeg den idiotiske kommentaren om silikon og amming og vil bare informere deg, Bente, om at det trenger ikke ha noen påvirkning i det hele tatt. Jeg har flere venninner med silikon som har ammet helt uproblematisk, og jeg planlegger selv barn og har snakket med legen om det, og han hadde heller ikke noe å utsette på det. Man kan ha problemer med å amme selv uten silikon. Just sayin🤪

        1. Jeg har ikke silikon og ammet kun 1 av 4 barn (min første), det vart et hel*****. Så her ble det flaskebarn på resten (førstemann nektet flaske).
          En nær vennine av meg har silikon og har ammet alle sine tre uten problem. Syns sanne kommentarer er unødvendige, man vet aldri hvordan amming blir før det er et faktum. Just sayin 😁

    3. Home knitted baby blankets are the best, so beautiful.

      I dont do Snapchat (too old!) so didnt know you’d had a negative test, sorry to hear.

      I too only have one fallopian tube, I got pregnant straight away with my first daughter but it took almost a year to get pregnant with my second daughter, just enjoy the trying 🙂

    4. What is this weird s**t about breast implants? Breastfeeding can go ok or not, no matter if there are implants or no implants. And about horrible pain and agony- that is not true!
      Just saying…

    5. Et tips jeg fikk fra ei venninne -> ha samleie hver dag/ annenhver dag mellom mens-syklusene 🙂 det tok 3 mnd før vi traff, er nå gravid! Mens min venninne som hadde samleie hver dag traff på første prøve-periode ❤️ lykke

    6. fødsel går nok fint, ja det kan være vondt men det er så verdt det og det er en annen type smerter enn andre ting.
      jeg har født 3 ganger ( har 2 barn)
      og alle fødselene har vært uten smertelindring. helt naturlige fødsler. med sistemann fødte jeg i badekar og det var helt magisk. vannet hjelper på smertene 😊 det å puste seg igjennom riene og ikke miste kontrollen over pusten, det er noe helt eget ved det.

      amming er vondt for de fleste i starten, det er tårer natt og dag, men det går seg til for de fleste. å bytte ammestillinger osv å prøve ut litt hjelpemiddler kan jo hjelpe også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg