8 Ting jeg aldri spiser!

Dadler – Jeg skjønner seriøst ikke greia med dadler. Det hjelper ikke uansett hvor mye bacon man snurrer rundt, det greiene der smaker nasty.

 

Aubergin – Finnes det noe med kvalmende enn aubergin? Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan like det greiene der? Det smaker jo bare som en agurk som har råtnet og blitt ekkel.

Wasabi – Jeg hater lukten og smaken av wasabi. De gangene jeg spiser sushi nekter jeg å spise bitene som har kommet borti wasabien. Blir så sykt uvel av det der! Per Fredrik elsker wasabi og spiser mye av det, så hver gang han spiser sushi må jeg sitte på andre siden av sofaen og jeg nekter å ta oppvaska fra det, hahaha!

 

Tang – Apropo sushi. Jeg hater smaken av tangen (den grønne slintrete greia som holder sushien sammen). Liker faktisk ikke vanlig sushi lengre på grunn av det. Ble matforgiftet med sushi en gang, og etter det takler jeg virkelig ikke tang. Bare lukten av det gjør meg kvalm!

 

Isbergsalat – Jeg er ikke noe fan av salat-salat. Jeg liker hjertesalat siden den er mer søt og ikke så bitter, og konsistensen er best på den. Men altså hvem spiser isbergsalat og liker det?? Det smaker som bittert vann jo! Æsj. Verste jeg vet er å få stilkene til isbergsalaten servert i et ellers bra måltid. Ødelegger hele greia.

Fettslintrer – Nr 1 grunn til at jeg ikke spiser alt mulig kjøtt er fordi enkelte kjøttstykker er det masse fettslintrer på. Hater når jeg plutselig tygger på det. Kjenner jeg brekker meg av tanken. Det er jo så nasty å tygge rett på konsentrert slintrete fett! Dere som spiser spekeskinke og ikke tar vekk fettslintrene, altså what is wrong with yoooou?

 

Bacon svor – Til dere som elsker bacon svor og ribbe; look away now. Jeg hater å spise alt mulig som blir laget av skinnet til grisen. Jeg spiser sjelden svinekjøtt, men om jeg gjør det holder jeg meg typ 10 mil unna skinnet. Det er et eller annet som bare føles heeeelt feil med å spise huden til et dyr. Føles bare barbarisk og jævlig. Haha. Mulig jeg er litt skada etter å ha måttet skjære av skinnet på føttene til griser da jeg jobbet som kokk, for så å måtte fritere huden. Følte meg helt jævlig etterpå, haha. Et eller annet som er mye mer personlig mer å spise huden til et dyr.

Smalahove – Apropo fucka og barbarisk; smalahove! Altså, selv om jeg er oppvokst på bondegård og vet ekstremt godt hvordan hele slakteprosessen funker og alt det der, liker jeg fortsatt ikke å føle at jeg spiser et dyr. Jeg spiser jo aldri lam, både fordi jeg hater smaken men også fordi jeg hadde et lam som kjæledyr når jeg var liten og det føles fucka å spise lam nå. Så det å spise smalahove, altså HODET på en SAU er bare helt sjukt og jeg skjønner ikke hvordan folk får seg til å spise sånt. Sorry om jeg tråkker noen skikkelig på føttene nå, men altså for fucks sake da!

 

BTW; Jeg er en kresen faen, så ikke ta deg nær av om jeg ikke liker noe du elsker. Jeg tror vi alle har fått med oss hvor kresen jeg er innen nå, så hvorfor ikke bare få en liten latter av det? Hahah!

 

6 kommentarer
    1. Haha, jeg ELSKER dadler. Spiser 1-2 dadler hver dag. Som snacks bare. Du burde prøve dadler med peanøttsmør! Lover, det er amazing. Del de i to, ta ut steinen, fyll på med litt peanøttsmør, la dem stå litt i fryseren/kjøleskapet; OG WOW. Amazing snack. Hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg