8 Ting du ikke visste om Chloe!

Nå er det snart 4 år siden vi fikk lille Chloe, og siden da har hun vært som en baby for oss. Hun er alltid rundt meg og alltid med overalt, og hun sprer så mye glede! Hun er jo mye her på bloggen, og er jo min lille bloggassistent. Siden jeg vet at mange av dere elsker å lese innlegg om Chloe, tenkte jeg å dele noen ting om henne som dere kanskje ikke vet!

Godteri etter tissing – Siden vi har veranda som er inngjerdet kan hun gå ned til en liten hageflekk og tisse. Det gjør hun sikkert 40 ganger om dagen. Eller, ikke så ofte da, haha. Men hver eneste gang hun gjør det får hun en liten godbit som belønning. Funket fantastisk for å få henne til og slutte med å tisse inne som valp. Hun er så opphengt i å få godbit at hvis døren står åpen når hun har vært ute og tisset, så står hun i døråpningen og venter til jeg ser henne og sier “namme-nam”. Haha.

Teppet – Teppet er seriøst det beste Chloe vet om, og hvis hun ikke oppfører seg hender det jeg en sjeldent gang iblant drar trusselkortet og sier “da tar jeg teppet ditt”, og det er sjukt hvor bra det funker. Altså, uansett hvor vi er i verden og teppet kan ligge hjemme, så funker det å si det. Altså..?

Sutt – Apropo teppet; hun elsker å sutte på teppet sånn cirka hele tiden hun ikke enten ligger på fanget mitt eller sover. Har aldri sett hunder sutte på et teppe før, men det har hun gjort helt siden hun var valp, så det er bare noe som er veldig typisk henne.

 

Fort – Hun elsker å bygge fort og ligge inni de. Hver gang Per Fredrik er hjemme alene med henne bygger han alltid fort til henne som hun kan ligge i. Haha.

 

Kosete og klengete – Chloe vil alltid være med meg hvor enn jeg går. Uansett om det er inn på do for å tisse, eller om jeg tar bilder rundt i huset (legg merke til hvor ofte hun er i bakgrunnen på bilder haha). Hun har alltid en egen stol ved siden av meg som hun ligger og sover på mens jeg jobber, og hvis hun er våken sitter hun som regel OPPÅ bordet for å komme så nærme meg som mulig.

 

Elsker “huset” – Chloe elsker å være i drivhuset og blir alltid helt i hundre når jeg spør henne om vi skal gå til “huset”. Hun drar meg seg teppet og legger seg alltid i den store svarte stolen der inne, og går rett i sutt (ofcourse).

Ball – Alt som er formet som en ball er seriøst magisk for Chloe. Hun har jo en egen liten ballbinge med et babybasseng fullt av baller, og det er ikke sjeldent hun legger seg oppi der for å kose ballene sine. Hender hvis hun blir for klengete spør jeg henne bare “æ ballen hen a?”, også løper hun avgårde og henter ballen med en gang. Hun er jo livredd for at jeg skal ta den fra henne, så da ligger hun alltid minst en meter unna meg, haha.

 

60 ord – Papillon’er er ekstremt smarte, og Chloe er intet unntak. Siden hun er så mye med meg ender det alltid opp med at jeg skravler med henne, og hun har lært over 60 ord som jeg kan sette sammen til alle mulige kombinasjoner. Så fantastisk å ha en hund som faktisk skjønner hva jeg mener når jeg sier “æ biltur til bestemor æ etterpå”, og hun faktisk skjønner alt det. Tro det eller ei.

 

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

 

4 kommentarer
    1. Hadde en blanding, var bl.a papillon. Han var (eller er jo enda, men er xen sin hund) veldig smart. Han skjønte så utrolig mye. Elsker hunder fordi dem er faktisk veldig smarte.

    2. Så herlig å se at dere tar så godt vare på hunden deres 💕 Dyra fortjener all kjærlighet og omsorg de kan få 😻

    3. Herlig innlegg❤ Eg har ein katt som følger meg overalt som ein hund😂 Og hun skjønner mye av hva eg sier. Og ikkje minst merker sinnstenningen min. Hun hater når eg er trist og elsker når eg er glad😃 Hun overrasker meg masse😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg