7 Tvangstanker jeg har

Tall må være korrekte – Jeg hater når folk overdriver / lyver om tall. Ikke kom å si at du fanget en fisk på 50 kg når den egentlig veide 43 kg. Da er det et eller annet i sjela mi som vrenger seg totalt. Jeg elsker tall og statistikk, og tall er så lett å forholde seg til. Alt annet kan man vri og vende på og det handler om øyet som ser, men sånn er det ikke med tall. De er hva de er, så når folk juger om tall får jeg helt fnatt.

Hosting – Hvis folk hoster eller kremter rundt meg, eller jeg bare skriver om hosting sånn som nå, må jeg også hoste. Føler jeg nesten ikke klarer å puste om jeg ikke hoster. Haha. Er jo helt weird, men sånn er det bare. Når corona herjet som verst var ikke dette akkurat en tvangstanke man har lyst til å ha, for herregud som folk glante om man hostet (med forsåvidt god grunn sånn egentlig, selv om jeg ikke var syk).

 

Låse bildøren – Jeg må seriøst alltid sjekke bildøren sånn 20 ganger og si høyt til meg selv “bekreftet låst”. Ofte må jeg gå tilbake sånn 5 ganger bare for å sjekke at bildøra faktisk er låst. Jeg aner ikke hvorfor jeg har så hang-up på å sjekke den, det er jo ikke akkurat sånn at jeg legger igjen noen verdisaker i bilen og det går vel heller ikke ann å tjuvstarte nye biler? Men jeg klarer seriøst ikke å slappe av før jeg er 100% sikker på at den døra er låst. Haha

Dolokk – Når jeg har gått på do må jeg alltid lukke dolokket før jeg drar opp. Takler ikke tanken på alle de partiklene som suser rundt i rommet når man drar opp uten å lokke dolokket. Æsj. Hater når jeg går på offentlige doer hvor man er stengt inne på en bås og det ikke er lokk på doen.

 

Juging – Jeg klarer ikke å juge. Her snakker jeg ikke om å juge om store og alvorlige ting, det sier seg selv at man ikke juger om uansett. Men jeg takler ikke hvite løgner. Spør noen meg om hvordan de ser ut i et antrekk, får de et veldig ærlig svar. Men de fleste som kjenner meg vet at jeg alltid er ærlig, så de spør kun om de faktisk vil ha sannheten, haha. Men; når folk får et kompliment av meg kan de i alle fall være helt sikre på at jeg mente det, og ikke bare sa det for å være hyggelig.

Tanntråd – Hvis jeg har noe som helst (som ikke engang syns) mellom fortennene som tetter får jeg skikkelig vondt i hodet og blir så uvel. Jeg må alltid ha tanntråd med meg, og på innerlommen på alle veskene mine ligger det alltid tanntråd så jeg ikke må dra noe sted uten.

Vaske hender – Jeg vasker hendene sikkert 30-40 ganger om dagen. Hater når jeg ikke er 100% ren på hendene. Hvis jeg ikke er ren på hendene blir jeg skikkelig uvel. Når jeg lager mat vasker jeg hendene nøye mellom hver eneste ting, og er nok litt over gjennomsnittet nøye på hygiene. Dere kan tenke dere hvordan det var inne på Farmen Kjendis.. Var ikke mye fokus på hygiene der akkurat. Usj!

 

1 kommentar
    1. Jeg er helt lik på det første punktet! Men for meg gjelder det å overdrive generelt! Jeg misliker det så sterkt! Hva er poenget med å overdrive?! Folk som konstant overdriver har jeg ikke tillit til overhode! Man kan jo ikke stole på sånne mennesker! Det henger sammen med tillit og respekt for meg! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg