7 Ting jeg skulle ønske jeg visste tidligere

5 nærmeste venner – Dette lærte jeg faktisk i en business bok. Man er et resultat av de 5 nærmeste menneskene i livet sitt. Derfor er det ekstremt viktig at disse menneskene passer inn i livet ditt. For meg er det viktig å ikke ha noen som er negative eller som jeg føler at drar meg ned.

Jeg har tidligere hatt mennesker i livet mitt som har fått meg til å føle meg dum og at jeg ikke klarer noe. Og vet dere hva? Da begynner man å tenke det selv. Sånn skal det ikke være! Nå har jeg kun mennesker rundt meg som er positive og som løfter meg opp!

TOPPHER

 

Verden skylder deg ingenting – Denne er hard og brutal, men den er viktig å lære. Ofte kunne jeg sitte og vente på at noe skulle skje, og føle at det var urettferdig at andre fikk til ting. Men de fikk jo til ting fordi de jobbet ræva av seg. Det er dessverre ekstremt få ting her i livet som bare kommer av seg selv. Man må jobbe hardt for det.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves – Dette uttrykket syns jeg er helt dust, og det går litt hånd i hånd med punktet rett over. Man kan ikke bare sitte og vente på at ting skal skje. Uttrykket burde heller vært “den som jobber hardt og smart, jobber ikke forgjeves”.

 

Ta vare på helsa – Dette er noe jeg virkelig lærte på den harde måten. Det er så ekstremt viktig å huske og ta vare på kroppen, spesielt i en travel hverdag hvor man fort glemmer den. Glemmer man det bort stopper hele livet opp fordi man blir syk.

Ikke sammenlign – Å sammenligne seg selv med andre er verdens dårligste idé. Andre mennesker kan være på kapittel 12, mens du bare er på kapittel 1 og da blir det dumt å sammenligne. Om du skal sammenligne med noen, bør det kun være deg selv.

 

Ikke diskuter med mennesker som ikke forstår – Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har vært i diskusjon med mennesker, og innsett at her kommer jeg ingen vei; de skjønner rett og slett ikke greia. Når man skjønner det, er det best å bare avslutte diskusjonen og si “la oss være enige med å være uenige”. Det er ikke vits i å prøve og forklare alt til alle.

TOPPHER

 

Ikke hør på alle meninger – Bare fordi noen kan snakke eller skrive betyr det ikke at det de sier er rett. Ofte blir jeg fortalt alle mulige ting “ikke sminke deg på den måten”, “nå skrev du noe feil”, “Du kan ikke gjøre sånn og sånn”. Og vet dere hva? Tidligere tok jeg altfor mye til meg. Jeg hørte på hva folk sa, og jeg trodde på de. Vel. Det lærte jeg heldigvis at bare er dumt. Jeg går min egen vei, og gjør ting på min måte. Ferdig snakka.

 

 

3 kommentarer
    1. Mange visdomsord her, Stina! Synd du har måtte erfare mange av tingene den harde måten. Men likte innlegget 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg