7 Ting jeg hater med vinteren

Isolerende – Når det er sommer så er det så lett å bare dra ut og gjøre noe med venner. Om vinteren derimot er det iskaldt så man vil bare være inne, og det hjelper ikke at det føles ut som klokka er 23 når den bare er 15 fordi det er helt mørkt ute.

Mørkt – Jeg elsker sol og varme, og lange dager med lys. Vinteren derimot har ingen av delene. Her er det helt mørkt når man står opp, og før du rekker å spise lunsjen din er det allerede mørkt igjen. Velkommen til Norge.

“Fun” fact; i Sandefjord har vi 6 timer med lys hver dag, hvor nesten alt blir slukt opp av tåke og mye skyer som gjør at det mørkere. På blant annet Gran Canaria er det derimot hele 10 timer med lys, og der blir det jo faktisk skikkelig lyst med masse sol. Begynner å forstå hvorfor pensjonister flytter ned dit så fort de kan.

Kaldt – At man må pakke seg inn i 15 lag med klær bare for å hente posten er helt forjævlig, og så norskt som det kan bli. Her er det iskaldt, og det er bare å bli vandt med det. Jeg klarer ikke å venne meg til det, til tross for at jeg har bodd her hele livet. Det er nok bare en sånn ting jeg aldri klarer å slå meg til ro med.

 

Trening – Å dra ut på en joggetur er praktisk talt umulig om vinteren. Det er kaldt, glatt og mørkt så med mindre du vil ende opp på sykehuset er det best å holde seg inne på gymmet.

Bilder – Om du er blogger er ikke akkurat vinteren den beste tiden å være det på. Å ta bilder er praktisk talt umulig, da det nesten alltid er dårlig lysforhold. Om jeg ikke rekker å ta bildene jeg skal for dagen mellom 11:00 og 13:00 kan jeg bare glemme det. Med mindre jeg vil dra frem 5 forskjellige fotolys og bruker 45 minutter KUN på å sette opp lys. Om sommeren derimot er det lyst på klokka 22 og det er en drøm å ta bilde. vil.ha.sommer.nå. hahaha

Vanter – Å ha langt hår og bruke vanter er en plage. Håret blir så ekstremt statisk at du ser til slutt ut som de partylysene som fantes i lekebutikken da vi var små, som hadde statiske ledninger som gikk rett ut! Man kan jo ikke gå uten vanter heller. For da blir man jo iskald på hendene.

 

Høye hæler – Jeg elsker å gå med høye hæler. Men på vinteren er dette risikosport! Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg må stotre meg bortover isen for å ikke falle alle mulige veier!

Men på den positive siden er det den mørkeste dagen i året om bare 18 dager, så da blir det bittelitt lysere for hver eneste dag som går. Gjett om jeg gleder meg til det!

 

 

 

1 kommentar
    1. I feel your pain, girl! We have all the same stuff here in Finland! In Helsinki it’s now less than six hours of light and in Lapland it’s soon only two! Two hours long “day”! Holy S**t! 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg