7 Ting jeg er livredd for

Dårlige sjåfører – I trafikken er jeg generelt redd for de fleste, for jeg vet hvor mange som kjører i fylla, trøtte eller ikke har nok peiling på bil. Etter å ha blitt påkjørt av en 97 år gammel mann og en dame som ikke forstod norske kjøreregler har jeg innsett det at alle ikke er like trygge i trafikken. Så når jeg er ute og kjører stoler jeg aldri på at folk faktisk skal holde seg til reglene.

Berg og dalbaner – Sist jeg tok en berg og dalbane fikk jeg så panikkanfall at jeg var sikker på at jeg skulle dø. Personalet måtte hjelpe meg ut av karusellen og se til at det gikk bra med meg, fordi jeg fikk så panikkanfall.. Så det sier jo sitt. Siden den gang har jeg tatt pariserhjulet i Oslo én gang og jeg var livredd. Jeg har alltid vært litt pysete på slike ting, men de siste årene har det virkelig tatt kaka.

 

Hester – Jeg er livredd for hester. De er så store og skumle, og jeg fatter ikke hvordan folk tørr å sette seg opp på de og ri avgårde. Det er typ 700 kg med ville hestekrefter som kan steile når som helst og gjøre at du brekker nakken. Hater når det går politihester i Karl Johan, for de er mye større enn vanlige hester og 20x mer skumle.

Lastebiler – Da jeg tok billappen lærte jeg hvor stor blindsone en lastebil har. Den ser deg faktisk ikke om du ligger på siden av den. Har faktisk holdt på å bli påkjørt av en lastebil en gang den prøvde å legge seg i venstrefilen og den ikke så at jeg lå inntil den. Har aldri gasset på så fort om hatt så høy puls som da.

 

Være hjemme alene – Jeg er hakket mer paranoid enn hva man burde være, og derfor blir jeg alltid livredd når jeg er hjemme alene. Jeg er sånn at jeg sitter klar med alarmknappen i tilfelle noe som helst skulle skje. Har aldri trengt å bruke den, men er så glad jeg har den. Haha!

Fisker – Jeg hater å bade på steder der det er fisk. Hvilket er de fleste steder.. Jeg er så redd for at en fisk skal bite meg, og hvis jeg kjenner noe som helst i vannet piler jeg rett opp igjen.


Glemme å låse bildøren
 – Altså, antallet ganger jeg har løpt panisk tilbake til bilen i frykt for at jeg har glemt å låse den, er ubeskrivelig mange. Det er nesten flaut. Jeg må alltid si til meg selv høylytt “bekreftet låst”, om ikke stresser jeg over at den kan være ulåst. Jeg har faktisk aldri glemt å låse den..

0 kommentarer

Siste innlegg