7 Ting du ikke visste om Chloe!

Chloe er en stor del av både livet mitt og denne bloggen. Jeg tror de aller fleste som leser bloggen min vet godt hvem hun er. Ofte når jeg er ute sier folk “gi Chloe en klem fra meg”, hehe! Så det er veldig koselig! Jeg vet jo at dere elsker å lese fun facts om Chloe, så her kommer 7 stk!

Drikker kun av det jeg har drukket av – Chloe er super sær og man kan ikke bare sette ut en bolle med vann til henne. Det er ikke godt nok. Hun vil kun drikke av vannglass, og da kun vannglass hvis jeg eller Per Fredrik har drukket av de først. Jeg setter alltid frem vann i et glass og en bolle til henne, men da løper hun heller inn på soverommet og drikker av glasset jeg hadde der fra gårsdagen. Altså..

 

Stol – Når jeg baker må jeg alltid ta med en stol inn på kjøkkenet så hun kan sitte og følge med. Hun elsker å være med og se på alt som skjer, og da må hun jo selvfølgelig sitte på en stol, hehe!

 

Middagsbordet – Når vi spiser middag hos foreldrene mine får hun alltid en egen stol rundt bordet, og som regel sin egen tallerken med mat hun kan spise. Haha. Det høres jo helt snålt ut. Men hun har liksom blitt et familiemedlem og vi behandler henne nesten som om hun var barnet vårt. Så for oss er det bare naturlig. Det skal også sies at hun sitter veldig pent på stolen sin og oppfører seg veldig bra hele tiden. Også er jo mamma aka bestemoren til Chloe, veldig glad i å skjemme bort barnebarnet sitt, hehe!

Handleposer – Hver gang Per Fredrik eller jeg kommer hjem med handleposer skal hun alltid se alt som er oppi posene. Hun elsker å snuse rundt og jeg tipper hun håper at vi har kjøpt litt godteri til hun!

 

Pakke i posten – Siden jeg er blogger får jeg ofte pakke i posten. Chloe er typisk hund og hater selvfølgelig postmannen, selv om han alltid er like hyggelig, haha. Så fort jeg har hentet pakken sitter hun klar for at jeg skal åpne den. Hver eneste ting jeg tar ut skal hun snuse på og undersøke, og hvis det er en stor boks skal hun alltid hoppe oppi den og gjøre den til en liten hule.

60 ord – Chloe har lært seg over 60 ord (har telt, og dette er ikke en overdrivelse) som kan settes sammen til hundrevis av kommandoer. Hun er seriøst dritsmart, og jeg fatter nesten ikke hvordan hun har lært så mange. De eneste kommandoene vi har gått inn for å lære henne er sitt, ligg og bli. Resten av ordene har hun plukket opp av at jeg alltid skravler med henne. Kan seriøst si et ord til henne 2-4 ganger, også har hun lært det. Er jo ikke uten grunn at Papillon’er er blant de smarteste hundene.

 

Elsker gensere – Hun elsker å ha på seg klær, og spesielt gensere. Hun har jo en egen skuff på walk in closet mitt med massevis av kjoler, hårspenner, kostymer og gensere. Hver gang jeg sier “æ gensern” så løper hun inn til skuffen sin og er supergira. Tar alltid ut flere så hun selv kan velge hvilken hun vil ha på seg, hehe!

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg