7 Tanker på en tirsdag

annonse – dm

💭 Det er så deilig å starte dagen med å shine opp huset. Før jeg satt meg ned for å jobbe ryddet jeg og støvsugde hele huset, vasket hele kjøkkenet, redde opp sengen og vasket over alle overflater. Det er utrolig hvor stor forskjell det har på humøret mitt. Kjenner jeg får en indre ro når det er helt plettfritt rundt meg.

💭 Jeg så “the secret” på nytt for et par dager siden, og det kjente jeg at jeg virkelig trengte. For dere som ikke har sett “the secret”, så anbefaler jeg dere å se den på Netflix (ikke YouTube, for det er feil versjon som ligger der). Det er en film som kort fortalt handler om hvordan tankene og følelsene våre har en kraft som gjør at vi tiltrekker oss det vi tenker på. Per Fredrik introduserte meg for den filmen for over 3 år siden, og jeg har sett det gang på gang at det faktisk funker. Nesten litt skummelt hvor bra det faktisk funker.

 

💭 Jeg så på Brille her om dagen og der var det statistikk på hvorfor folk er sykemeldt. På 2. og 3. plass av grunner var depresjon og angst. Det er ekstremt trist og skummelt at disse tingene ødelegger for så mange mennesker. Jeg har selv slitt med dette, og jobber hardt med meg selv hver eneste dag for å få det bedre med meg selv. Lurer på når psykisk helse skal bli tatt mer på alvor, så det faktisk blir mer snakk om løsninger for å komme seg ut av det.

COZYSUITHER
TØFLERHER

 

💭 Lurer på når det skal bli varmt ute. Jeg fryser fortsatt rumpa av meg, og sitter i skrivende stund på varmeteppe i stolen, med en kopp glovarm te og med varmepumpa på fullt trykk. Altså. Det er 2 april, Norge nå må det bli varmere asap.

 

💭 Jeg drømmer alltid så mye syke ting, og gjerne ting som kan være likt virkeligheten. Ofte sjekker jeg opp hva drømmene mine betyr på drømmesymboler, og det er så fascinerende. Jeg tror virkelig at drømmene våre er underbevisstheten vår som prøver å fortelle oss ting.

COZYSUITHER
TØFLERHER

 

💭 Lurer på når røytetiden til Chloe er over for sesongen. Hun har røytet så ekstremt mye av vinterpelsen sin at jeg får helt fnatt. Jeg må støvsuge huset nesten hver eneste dag, fordi det er et teppe av hår overalt. For ikke å snakke om hvor ekstremt mye hår som jeg børster av henne hver gang jeg går over hele hun. Her om dagen børstet jeg henne i over en time og det så ut som halve bikkja lå igjen på gulvet. Haha!

 

💭 Jeg lurer på hva som skjer når vi dør. Blir det helt mørkt? Blir vi gjenfødt som et nytt menneske eller et dyr? Havner vi på et slags “himmel/helvete” sted der vi møter igjen all familie? Blir sjelene våre stuck her på jorda og bruker vi evigheten på å hjemsøke andre? I så fall begynner det vel å bli ganske overfylt innen nå, hahaha.

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg