6 Ting som motiverer meg til å trene!

Mat
– Personlig syns jeg det er mye lettere å spise sunt når jeg trener. Da vil jeg liksom ikke kaste bort all den gode treningen, med å spise drittmat. Husk; for å få maksimalt ut av treningsresultatene er du nødt til å ha en sunt kosthold også. Pass på at du får i deg nok med mat. Trener du veldig tungt, trenger du ofte mer mat enn du tror. Men pass på at maten er sunn, og ikke stappfull av sukker og mettet fett.

Søvn
– Når man har trent godt og har brukt kroppen, er det mye lettere å sovne om kvelden. Kvaliteten på søvnen blir også bedre når du trener jevnlig.

 

Hverdag
– En av de tingene jeg syns er fantastisk med å trene, er at hverdagen blir enklere. Plutselig er det null stress å løpe til bussen, gå opp noen trapper eller bære matvarene hjem. Alt blir mye lettere, og jeg får mye mer energi i hverdagen.

 

Kropp
– Det er jo virkelig ikke til å stikke under en stol at man får en slankere og mer “fit” kropp av å trene. Selvtilliten øker, og kroppen ser bedre ut enn noensinne. Ja, det er kanskje litt overfladisk å bruke trening til å se bedre ut. Men er vi ikke alle litt opptatte av å se fine ut da?

 

Helse
– Om jeg ikke trener på en liten periode får jeg helt ekstremt vondt i nakken. Fra før av har jeg to nakkeskader + at jeg jobber forran en pc dagen lang. Da er det ekstremt viktig for meg å trene musklene i nakke og rygg, for ikke å få vondt i nakken. Sliter du mye med hodepine for eksempel, kan det være fordi du sitter rett opp og ned forran en pc dagen lang. Trening kommer til å hjelpe noe veldig da!

Det er jo også en hel rekke andre fantastiske ting trening gjør for kroppen din, og for at du skal leve et langt og sunt liv er du nødt til å legge inn mosjon i hverdagen. Husk; å gå en halvtimes tur rundt i nabolaget er ofte godt nok!

 

 

Mål
– En ting som ofte kan motivere meg til å trene, er å ha et mål. Da blir jeg mye mer fokusert og jeg har ekstra lyst til å nå det. Eksempel på mål kan være; ta x antall push ups, løfte x antall kilo i knebøy, løpe 1 km / 3 km / 10 km på x antall minutter, x antall treningsøkter i uka. Sett deg et mål du vet du kan klare om du jobber skikkelig hardt! En ekstra bonus kan være at du gir deg selv en belønning når du har klart målet. For eksempel at du kjøper noe nytt fresht treningstøy når du har nådd målet.

💪🏼💪🏼💪🏼

 

2 kommentarer
    1. Hei ❤️
      Vet ikke om du har sakt noe om det, men har du sluttet med de treningsprogrammene på mandager?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg