5 Life hacks når du har mensen

Bind / Tampong – En ting som jeg har reddet meg på så mange ganger, er at jeg alltid har en tampong i alle veskene mine. Om jeg plutselig får mensen, eller en uventet mellomblødning er det null stress, siden jeg har med tampong. Hadde jeg ikke hatt med det derimot.. Ja da kunne det gått veldig galt!

Ekstra tips; om du får mensen på midt i skoletimen kan du gjemme tampongen / bindet i lomma på genseren / buksa de mens du går inn på doen, så du slipper at alle skal få vite at du har mensen.

Varmeflaske – Om du sliter med kramper i magen fra mensensmerter hjelper det veldig mye å legge en varmeflaske inntil magen mens man ligger på siden i sengen / sofaen. Har man veldig ekstreme kramper hver gang man har mensen kan det også hjelpe med smertestillende. Selv har jeg gått på p-piller i mange år, fordi jeg sliter med helt ekstreme kramper når jeg har mensen. Men fordi jeg nå går på p-piller får jeg ikke kramper. Før jeg begynte på pillene var det faktisk så ille at jeg måtte dra hjem fra skole / jobb hvis jeg fikk kramper. PS; jeg er ingen lege, så jeg oppfordrer ingen å startet på p-piller for å unngå mensenkramper.

 

Sjokolade – La mensen være en liten unnskyldning til å unne deg noe ekstra godt. Selv får jeg helt sykt cravings når jeg har mensen, og ender alltid opp med å kjøpe masse sjokolade.

Humørsyk – Veldig mange av oss får veldig humørsvingninger når vi har mensen. Det ene sekundet kan vi gråte av en reklame på tv og i det neste sekundet kan vi klikke helt fordi det ligger en møkkete sokk på gulvet. Jada, bare å forstå det jenter, vi blir litt følsomme når vi har mensen. Så om du er rundt andre mennesker kan det være smart å gi de en advarsel, så de forstår hvis du plutselig klikker helt.

 

Søvn – Ofte når jeg har mensen blir jeg veldig trøtt og slapp. Kanskje ikke så rart i og med at man blør og har masse hormonsvingninger. Men det som er viktig da er at man får nok søvn hver natt, og man kan gjerne ta en liten powernap når man kommer hjem fra skole / jobb for å kvikne til litt på ettermiddagen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg