5 Ting som ødelegger livet ditt

Nå som vi er inne i et nytt år er det på tide å kvitte seg med de tingene som ødelegger livet ditt. Ting som du innerst inne føler at ikke er bra for deg, men som du kanskje ikke er såpass klar over at du gjør noe med det. Ta dette innlegget som et hint om at du endelig skal gjøre en endring! Her er 5 ting som kan ødelegge livet til de fleste:

Feil folk – Om du har folk i livet ditt som alltid får deg til å føle deg dritt, som alltid er negative eller som får deg til å tvile på deg selv og livet ditt bør du enten kutte de helt ut eller være mye mindre med de. Jeg har selv opplevd å ha folk i livet mitt opp igjennom tidende som har prøvd å knuse drømmene mine, og det er virkelig det siste mange trenger her i livet. Så de ble kuttet ut for å si det sånn.

For mye av det usunne – Å spise litt godteri her og der er helt innafor. Selv elsker jeg å skeie ut skikkelig med godis fra tid til annen. Men å spise altfor mye av de usunne maten kan være ødeleggende for livet ditt. Det kan gjøre at du får lite energi, får humørsvingninger, føler deg dritt, og ikke minst gjøre at helsen din blir dårlig og at du kommer opp i en usunn høy vekt.

For mye jobb og for lite morro – Det er fascinerende hvordan vi mennesker bruker hele livet til å jobbe hardt for å tjene penger for å leve et bra liv, men mange av oss jobber så hardt at vi glemmer å leve på veien. Selv om det er viktig å jobbe hardt, er det også viktig å leve mens man har et liv. Ta tid i hverdagen til å gjøre ting du syns er morsomt og som gir deg påfyll av livsglede. Ikke jobb så hardt og mye at du bruker opp livet ditt på bare jobb.

Rot – Denne er jeg skyldig i selv, og jobber hardt med å forbedre. Rot i hjemmet skaper kaos i hodene våre, og det blir også mindre koselig å være hjemme. Lag gode ryddevaner så du slipper å ta gigantiske skippertak. En ting som jeg minner meg selv på ofte er “hvis jeg kun gjør skippertak, er det teknisk sett aldri faktisk ryddig her hjemme”. Det gjør at jeg lettere tar tak i ting før det ender med at det flyter over.

For mye på telefonen – Jeg elsker å sitte på telefonen og scrolle igjennom Instagram og Snapchat. Men jeg passer på hvor mye jeg gjør det. Jeg har en regel om at jeg kun svarer på ting som haster og tar et kjapt bilde her og der, dersom jeg er med andre.

Når jeg først er med andre enten om det er med Per Fredrik på kvelden eller om det er på kafé med en venninne, sitter jeg så og si ikke på telefonen i det hele tatt. En telefon blir som en usynlig vegg mellom deg og den du er med, og det kan fort være med på å ødelegge forholdene til de du har i livet ditt. Pass på at du er tilstede når du er med de du er glad i – så de ikke føler at det på telefonen din er mye mer viktig og spennende enn du er med.

4 kommentarer
    1. Så enig med deg med de tingene over.
      Noe helt annet, hvilken plattform skal blogg bytte over til? Vil starte opp igjen med blogg, men får ikke oppretta en hos blogg.no, så tenkte jeg da heller kal lage en på den nye siden som de skal gå over til 🙂

    2. Feil folk –
      Vil bare tilføye noe på den der!
      Det mennesket du har livet ditt, som skal støtte deg i alt(les kjæreste), ønsker ikke at du skal gjøre noe for deg selv fordi det setter han/hun i en posisjon de opplever som utrygg – f.eks økonomien kan bli noe dårligere(her var for min del snakk om ca 3000 mindre i mnd, det hadde vi klart når vi er to). Poenget er! Man skal ikke la noen stoppe seg fra å leve livet sitt. Hvis noen gjør det, så burde den personen ikke være i livet ditt!
      Dette ER SÅ viktig for alle der ute, som Stina sier, hvis de vil knuse drømmene dine – hiv dem ut! Hvem er viktigst i DITT liv? DEG SELV! Er det noe jeg smertelig har fått erfare, så er det nettopp det!
      Dagens moralpreken, beklager, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg