5 Ting som motiverer meg til å trene!

Mer energi – Herregud for en forskjell jeg merker på energinivået mitt når jeg er i en god treningsperiode, versus når jeg ikke er det. Ta for eksempel i går, da startet jeg dagen med en 30 minutters treningsøkt. Når kvelden kom hadde jeg så mye energi at jeg endte opp med å gå en 2,5 timers fjelltur på 8,5 km. Altså, om det ikke sier sitt vet ikke jeg!

Livet på stell – Når jeg er flink til å trene og holder meg i form, føler jeg at hele livet mitt blir mer på stell. Jeg syns også det er lettere å klare andre ting i livet når jeg trener, så ja, livet blir bare mer på stell hehe!

 

Fast i fisken – Uansett vekt så blir man jo “fastere i fisken” av trening, hehe! En trent kropp ser som regel sunnere og mer stram ut, så det er jo en fin bonus!

Takler angst og depresjon bedre – I løpet av de siste 2,5 årene har jeg slitt mye med angst og depresjoner, og jeg merker virkelig hvor mye lettere det er å takle dette og ha det bra i psyken når jeg trener. Det er jo mange leger som anbefaler trening som behandlingsform for mild depresjon, og også som forebyggende for depresjon. Så for meg er det et stort pluss. Da jeg slet på mitt verste orket jeg ikke å trene, men nå som jeg endelig begynner å bli bedre igjen er trening alfa omega for meg!

 

Sterkere i hverdagen – Noe som jeg elsker med å være i god form, både bedre kondisjon og mer styrke, er at jeg orker mer i hverdagen. Bære tunge bæreposer opp trappene? Null problem! Grave masse planter rundt i hagen og bære tungt utstyr rundt? Null problem! Holde tritt med barn den dagen jeg eventuelt får det? Null problem! Trener man og holder seg i form, føles hverdagen så mye lettere!

 

Hva motiverer DEG til å trene?

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

 

1 kommentar
    1. Helt ærlig så er det nesten ingenting dom moteverer meg til og trene det eneste som er er at jeg vet at da holder jeg meg i form

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg