5 Ting jeg syns var flaut før

Å gå uten sminke – Før hadde jeg ekstremt dårlig hud og mye kviser, så jeg hatet å gå rundt uten sminke. Nå derimot har huden min blitt ekstremt mye finere og jeg har gått fra å ha bokstavelig talt 40 kviser i ansiktet til maks 2 av gangen. Så nå elsker jeg å gå rundt uten sminke! 

Å be folk ta bilde av meg – Før syntes jeg at det var altfor flaut å be folk om å ta bilder av meg. Spesielt på restaurant. Nå derimot spør jeg lett servitøren om de kan ta bilde av Per Fredrik og meg når vi er ute og spiser. Har aldri fått et eneste nei fra servitører, og de syns alltid det bare er gøy. De liker jo å være serviceminded mot gjestene sine, så det er jo noe å huske på om man skal spørre om sånt.

Å shoppe alene – Før syntes jeg at det var skikkelig flaut å dra ut på handlesenter og shoppe alene, så jeg gjorde det nesten aldri. Nå derimot er det null stress for meg å dra ut og handle alene. Det er jo ikke alltid at noen har tid / mulighet til å være med på shopping og da kan jeg jo bare dra alene. Det er jo faktisk mye mer effektivt å handle alene. Selv om det er koseligst å handle med noen!

 

Si at jeg skal ha betalt – For noen år siden da jeg var i starten av å tjene penger på bloggen, syntes jeg at det var flaut å be om betalt for å skrive om produkter. Jeg fikk jo mailer i hytt og pine der folk spurte om jeg kunne blogge om produktene dems, men jeg syntes det var så flaut å si at jeg faktisk skulle ha betalt i penger og ikke bare produkter. Så fort jeg kom inn til Nettavisen og fikk beskjed hvor mye jeg skulle ha betalt for et blogginnlegg, endret jeg den holdningen ganske fort. Visst pokker skal jeg ha betalt for å skrive om et produkt. Det er jo ikke sånn at man ber en snekker om å bygge huset sitt i bytte mot en ny hammer liksom..

Å sminke meg ute på restaurant – Å fikse på leppestiften eller slenge på litt ekstra pudder etter at jeg er ferdig med å spise, er noe som endelig føles ok for meg å gjøre. Før derimot.. Da turte jeg det ikke. Folk er så ekstremt fordomsfulle når de ser noen som er hakket mer glad i sminke enn andre, og da stirrer jeg de veldig stygt. Ikke veldig hyggelig akkurat. Men fuck it, jeg gidder ikke å ha dårlig leppestift bare fordi en eller annen Ms Fordomsfull skal glane stygt på meg 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg