5 Ting jeg aldri kommer til å gjøre

Reise til Dubai – Av alle de vakre stedene man kan reise i verden, skjønner jeg meg virkelig ikke på folk som reiser til Dubai. Det er jo et sted med et helt forvrengt kvinnesyn, og et enda verre syn på LGBT miljøet. Sorry. Men jeg ville aldri besøkt et sted som har så fucka holdninger. Syns det er så trist at så mange tv programmer reiser dit og promoterer det stedet og later som alt er fint og flott der, når vi stadig vekk leser i nyhetene at de slenger folk i fengsel fordi de har blitt voldtatt eller fordi de er homofile.

Rappellere ned et fjell – Da jeg var på leirskole i 6. klasse skulle vi alle rappellere ned en fjellvegg. Man fikk på seg utstyr, stod klar, og den ene etter den andre rappellerte ned. Jeg derimot – jeg var livredd. Jeg ruslet rolig ned stien som var ved siden av og sa til meg selv “en klatrer blir jeg nok aldri”, og det står jeg for enda. Noe så sykt skummelt som å rappellere ned en svær fjellvegg kunne jeg aldri tenkt meg.

 

Være med på Farmen kjendis – Dette er av to grunner; Nummer en er at jeg aldri hadde klart å være der i isolasjon så lenge, å være uten Per Fredrik i så mange uker er helt uaktuelt, og det å skulle logge av fra bloggen og 2019 er noe jeg aldri kunne tenkt meg. Den andre grunnen er  at jeg er livredd for alt av kuer, sauer, hester, høner og geiter. Det eneste som finnes av dyr på bondegård som jeg ikke er redd for er vel katter og hunder. Haha!  No thanks Farmen.

Bli proff på skøyter – Dere som har sett på bloggerne når Per Fredrik og jeg var i New York skjønner kanskje hvorfor? Jeg er helt elendig på skøyter! Altså, jeg stod på skøyter når jeg var liten. Så at jeg skulle være så dårlig som voksen hadde jeg ikke trodd. Men det var helt pinlig hvor dårlig jeg var. Bare å vinke farvel til plan B her i livet som skøytedanser. Haha.

 

Klippe håret mitt kort – Hahaha. Dere som har fulgt meg en stund vet at jeg elsker langt hår. Jeg kunne seriøst aldri klipt håret mitt kort. Jeg gjorde det for noen år siden, og jeg angrer enda. Haha! Jeg bare føler meg ikke som meg selv med kort hår, og selv om andre kan se helt drop dead gorgeous med kort hår, er det virkelig ikke noe for meg.

 

Hvilke ting kommer du ALDRI til å gjøre?

13 kommentarer
    1. Ville bare si at det er utrolig bra at hvertfall èn influencer/blogger har skjønt at Dubai ikke er noe «paradis på jord» som det alle andre skal ha det til. Bryter menneskerettighetene og er egentlig et u-land, pengene deres går kun til store bygninger og fasade mens folket lider

    2. Må bare fortelle at Dubai ikke er et land… UAE (United Arab Emirates) er landet emiraten Dubai ligger i. Og i emiratene Dubai er ting litt mer chill enn emiratene rundt. For eksempel er det ekstremt viktig å respektere kulturen og reglene deres, i spesielt Sharjah emiraten som jeg og faren min bodde i. Men det var rart å se alle damene utenfor hotellet der gå i burka. Og jeg måtte ha klær som rakk ned over knærne og dekke til skuldrene. Men assa. Dubai er fint det. Men du skal lese deg litt opp før du drar dit liksom. Det er en emirat, i de 7 forente arabiske emirater.

      1. Ting i Dubai er ikke “chill”. Dubai er en emirat med et forvrengt syn og de bryter til stadighet menneskerettighetene. Mulig det er mere forvrengt i de andre emiratene, men “chill” er det ikke.

    3. Good what you said about Dubai, it’s so true.
      I would never wear real fur or eat meat, fish or any animal product (yeah, vegan). And I would not cut my hair short either! Haha!
      You could make a post about the everyday things with hair extensions. I’m very interested in them, but got nobody to ask the things. Like, how do you massage shampoo into the scalp, can you wear your hair up, how can you get the hair so that the tapes never show (my hair is thin), can you use an oily hair mask (I put it on into sauna and keep it about 30min). And how do you get the tapes off.
      Luv U! <3

    4. Så godt å se at det vertfall er en blogger som ikke er positiv til Dubai! Ønsker ikke å reise dit av samme grunner som deg og synes det er fælt hvordan mange bloggere og influencere fremstiller lande som en “drømmedestinasjon”..

    5. All honnør til deg, Stina! Veldig bra at du får frem at Dubai ikke er så bra som mange andre bloggere skal ha det til!

    6. Greit hva du skriver om Dubai, men du har jo nærmest skrytt av at du aldri leser nyheter og at denne bloggen skal «være en rosa boble», hvorfor skriver du nå at du har lest nyheter da?

    7. Her er det mange uvitende folk om Dubai inkldudert deg. Herregud. Har ganske mye å si hvor i Dubai man er, la oss ta stedet der f.eks. Isabel Raad ferierer hele tiden, DET ER JO IKKE SÅNN DER. Det er et typisk turiststed og utrolig vakkert, faktisk et av verdens fineste. Klart det finnes sånne holdninger der, men det er så lite merkbart i forhold til andre steder i Dubar eller litt utenfor.

      1. Og det gjør det greit? Ute av syne ute av sinn? Poenget er at man ikke skal støtte disse holdningene og reglene ved å besøke slike steder.

      2. Aline, er det slik at om du er mett finnes det ikke sult i verden?

        Om vi som turister/forbrukere velger å legge pengene våre i Dubai er vi også med på å «jatte med» slik at de kan fortsette slik de har holdt på. Av alle de nydelige plassene i verden så greier hvertfall jeg å leve med at jeg aldri kommer til å reise til Dubai.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg