5 Problemer med å være jente

Hormoner – Hormoner styrer seriøst alt i livet. En dag kan man føle seg på toppen av verden og supergira, også vipps så kommer PMS og da griner man og er sint om hverandre. Loves it. Not. Etter at jeg kom godt oppi 20 årene har jeg merket mye mer til syklusen min, og jeg hater at humøret mitt skal styres etter en jævla syklus.

Overtenking – Vi jenter har fælt for å overanalysere ALT. Hva betydde den emoji’en han brukte? Hva mente han egentlig? Hva skjer dersom atte? Hvorfor kan vi ikke bare ta det litt mer chill slik som gutter gjør? Eller i alle fall virker å gjøre.  

Mom shaming – Hvis en mamma er ute og fester når babyen ligger hjemme, får hun så mye kjeft og hat, mens om en mann gjør det samme er det ingen som sier noe. Jeg føler at vi kvinner ofte blir dømt så ekstremt sterkt som mor, og at vi skal være verdens beste mamma, mens mennene kan gjøre litt mer hva de vil. Det er faktisk en ting jeg oppriktig gruer meg til dersom jeg skal få barn; mammapolitiet.

Undervurdert – Ofte føler jeg at vi kvinner blir så utrolig undervurdert. Sier jeg at jeg kan snekre opp noe, eller at jeg gjør det ene eller andre selv, da får folk helt bakoversveis. HVA? En JENTE som også bryr seg om utseendet, som kan være handy???

 

Matlaging – Det er mye mer forventet at vi kvinner skal kunne lage mat. Om en mann ikke kan lage mat er det litt sånn, ok whatever. Men hvis en jente ikke kan lage mat blir det plutselig turn off hos gutta. Ikke særlig likestilt sier jeg bare.

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg