5 Fitness hacks

Tren om morgenen – Dette var noe jeg ikke klarte å gjøre før jeg begynte med det for en måned siden. Helt ærlig; det er seigt å stå opp 06:00 om morgenen for å trene. Men når du får slengt på deg treningsklærne, kommet deg ut døra og er igang med å jogge føles det amazing ut. Det føles også sykt digg at man har unnagjort treningsøkta. Sjansen for å droppe treningen er så mye større om man skal trene om kvelden / ettermiddagen. Du får også mye mer energi igjennom hele dagen om du trener om morgenen!

Matplan – Sliter du med å spise sunt? En ting som gjør det lettere å spise sunt er å skrive ned et meny / matplan med forslag til frokost / lunsj / middag, så du enkelt vet hva du skal spise når du er sulten. Er så altfor lett å bare ta noe kjapt og usunt når man først har blitt sulten.

 

Se på serie – Når jeg trener styrke på treningsrommet ser jeg alltid på en serie eller youtube videoer. Det gjør at jeg “gidder” å holde på litt lengre, og jeg glemmer fort at jeg har vært der inne i en time, haha!

Like ikke smaken av vann? – Prøv å tilsette noen skiver sitron, appelsin, agurk eller mynte og masse isbiter. Det gjør at vannet smaker mye bedre. Vann er jo uten tvil det beste for helsen sin del å drikke.

 

Ikke vekter hjemme? – Dersom du vil trene hjemme og ikke har vekter kan du enten bruke egen kroppsvekt. I knebøy bruker du bare mye lengre tid på å gå ned enn med vekter, og det er mye hjemme du kan bruke som hantel vekter, for eksempel flasker fylt opp med vann. Fantasien er det eneste som setter grenser!

 

5 kommentarer
    1. Noe som er skikkelig genialt, er å bruke en sekk på ryggen med bøker i ved knebøy/utfall! hold sekken i hendene ved markløft! Og på glute bridge, legg sekken på hoftene! 😀 <3

    2. Hei!
      Ser du skriver at du trener hver eneste dag, og dette er noe jeg også selv har utrolig lyst til! Jeg har både tid og motivasjon, men sliter litt med at jeg føler mangel på restitusjon om jeg trener hver eneste dag..
      Kunne du ha skrevet opp en “typisk treningsøuke”, med hva du trener? For eksempel sånn “mandag trener jeg sånn …, tirsdag trener jeg det og det….” osv.
      Hadde satt stor pris på det da jeg trenger litt inspirasjon til variasjon innen treningen og tips til hvordan man kan få trent hver dag uten å føle at man overbelaster kroppen for mye 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg