5 Beauty hacks

annonse – kicks

Foundation som smuldrer seg opp – Dersom foundationen din smuldrer seg opp, eller ikke vil legge seg riktig på huden kan dette være av to grunner. Nummer en kan være at huden din er altfor tørr. Før man legger sminke er det viktig å ta på en god fuktighetskrem, og før foundation må du legge en god primer. Den andre grunnen kan være at børsten du bruker for å legge foundation rett og slett er for full av produkt. Sminkebørster til foundation bør vaskes etter 2-4 bruk.

Oljerens – Jeg bruker mye sminke, og sminker som sitter godt. Å fjerne det med en vanlig rens er nesten helt umulig, og da må jeg stå og gnikke og gnukke i det som føles som en evighet. For et par år siden ble jeg tipset om en oljerens, og den har jeg vært avhengig av siden. Rensen er en balm som blir til olje, og den løser opp all sminke (til og med vannfast) ekstremt lett. Rensen finner du HER.

 

Sitter ikke sminken hele dagen? Det kan være fordi du ikke bruker en setting spray. Jeg har en favoritt som er den beste på markedet, og er populær verden over. Jeg sprayer 3-5 dusjer i ansiktet når sminken er ferdig, og da sitter sminken min som støpt hele dagen. Trenger nesten aldri å gjøre en liten pudder touch up engang, fordi sprayen funker så godt! Setting sprayen finner du HER.

Dunhår i ansiktet – De aller fleste mennesker har små dunhår i ansiktet. Disse er så lyse at de syns nesten ikke. Men når man får på sminke kan de fort synes, og gjøre at foundationen kan se mye mindre flawless ut. Dunhårene kan også nesten se ut som et skjedd dersom man er uheldig med lyset på et bilde. Uff, hehe! Disse dunhårene kan man enkelt fjerne med en brynsskjærer. Rens huden først, deretter bruker brynsskjæreren med lette strøk. Hårene vokser ikke opp hverken mørkere eller hardere – så ikke vær redd for det. Brynsskjærer finner du HER.

 

Beauty blender – Å vaske beauty blendere helt rene er nesten umulig. Jeg har prøvd med både zalo, håndsåpe og you name it. Det eneste som jeg har funnet som faktisk funker, og som ikke etterlater svampen full av såpe er DENNE rensen. Den er superlett å bruke, og den gjør at svampene dine blir like rene som de var da du kjøpte de.

🌸🌟🌸 

 

5 kommentarer
    1. Hei! Den rensen du anbefaler, hvordan bruker du den? Skjønner ikke helt hvordan det skal fungere 😅

    2. hei, jeg har merket her på bloggen at du ikke kan bruke bindestreken (” – “) riktig i følge orddeling vi bruker i Norge. Jeg lærte dette i hvert fal på ungdomsskolen. I innlegget skrev du fuktighetskrem og har satt bindestreken sånn her: fuk-tighetskrem. Det er feil.

      Bindestreken skal være i mellom to sammensatte ord, ikke midt i ordet der det “passer best i følge hvordan avsnittet skal se ut” (for jeg har merket at du deler opp ordene sånn). Så i ordet fuktighetskrem, skal bindestreken være mellom fuktighets og krem. Samme hvis du f.eks skal skrive Hammerfest. Da skal ikke bindestreken være “hamme-rfest”; det skal være “Hammer-fest”. Hvis du i framtidige innlegg velger å bruke bindestrek riktig, vil dette gi en bedre flyt i innleggene dine og jeg som leser vil ikke få en så “hakket” lesing.

      håper du tar dette til bruk og det er jo bare å søke opp på setningsoppbygging vis man er usikker.

      1. Har ikke satt noen bindestrek i fuktighetskrem? Tror måten designet mitt deler opp ord på er litt klønete, og deler opp ordene for meg for istedenfor å sette de på neste linje 🙂

      2. En bør faktisk kunne forlange et korrekt språk av yrkesskribenter..
        – Bare sånn kort innpå for å unngå potensielle misforståelser; Når det kommer til stedsnavn, slik som nevnte Hammerfest, får en faktisk en ‘kollisjon’ mellom reglen du forklarer og den som går på deling mellom doble konsonanter, avhengig av hvorvidt en ser det som en kombinasjon av de to ordene ‘hammer’ og ‘fest’, eller som et enkeltord
        Når det er sagt, er det viktigst å huske at det i det norske språket er ordkombinasjoner UTEN bindestrek som er hovedregelen. Dette gjelder like fullt der det er svært så uvanlige ord som møtes, som f.eks plantebiff, hundesminke osv (haha). Bindestreken er i første rekke til bruk for linjeskifte midt i et ord, et behov som vel må sies å være på vei ut nå som det meste av sktivingen foretas på data/telefon, og linjeskifter foretas automatisk. Ellers er bindestreken kun forbeholdt unntak det blir litt i overkant å gå nærmere innpå her (hehe) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg