4 Tvangstanker jeg har

annonse – bubbleroom

Neglebånd
– Jeg takler ikke å se neglebånd som har vokst utover negler. Spesielt på meg selv. Jeg må alltid sitte å dytte de bakover, og grøsser når jeg ser andre som har neglebåndene langt nedover neglene. Aner ikke hvor mange ganger jeg har mast på kjæresten om å dytte tilbake neglebåndene hans. Han er jo mann, så han gidder jo ikke akkurat å bry seg om sånt. Men jeg får helt hetta, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har dyttet neglebåndene hans bakover.

JAKKEHER

 

Hoste
– Hvis jeg ser eller hører noen hoste eller kremte, eller jeg bare tenker på hosting, må jeg hoste. Det er veldig irriterende ting om høsten, når alle er småsyke og kremter / hoster hele tiden, fordi da må jeg også hoste. Og tro meg, jeg har prøvd å ikke hoste når andre hoster, men da blir jeg nesten kvalt. Så det er ikke akkurat en løsning. Haha! Bare mens jeg har skrevet om hoste, har jeg sikkert hostet 15 ganger, fordi det er snakk om hosting.

 

Floker i håret
– Å ha langt hår passer egentlig ikke så bra med den ene tvangstanken min. Nemlig at jeg alltid må ha helt flokefritt hår. Jeg takler ikke å ha floker i håret, og holder på å klikke hver gang håret mitt er bustete. Heldigvis så bruker jeg bra hair extensions, så de floker seg ikke så lett. Men alt hår floker seg uansett, så jeg er god venn med hårbørsten for å si det sånn.

JAKKEHER

Telle bokstaver
– Dette er noe jeg aldri har hørt om noen andre som sliter med, så nå lurer jeg veldig på om jeg er den eneste som gjør dette, eller om noen av dere også gjør det. Jeg teller nemlig bokstaver. Hvis jeg ser på en film eller en serie, hvor det er tekst, begynner jeg alltid å telle over bokstavene og prøver alltid å få de til og gå opp i 5-10-15 osv.

Jeg får helt fnatt hvis det ikke går opp riktig, og da må jeg alltid legge til et par ord i mitt eget hode, sånn at det fungerer. Yes, I know, ganske rart. Men på den positive siden har jeg blitt veldig god i hoderegning! Den negative siden er at hvis jeg ser på filmer et sted hvor jeg ikke kan skru av teksten (som på kino) får jeg ikke med meg så veeeeldig mye av filmen.

 

 

7 kommentarer
    1. Jeg hadde skikkelig til tvangstanker ang å telle tekstingen på filmer. Måtte sette sammen ordene eller enkelte bokstaver hvis de ikke gikk opp i partall. Fryktelig slitsomt, men nå har det heldigvis godt over. Lurer på hva det neste blir…

    2. Eg sliter óg med telling ang. teksting, overskrifter og vanlige setninger. Eg må ha eit oddetall for å finne den «midterste» bokstaven, for så at eg må gjøre det om til eit partall for å få balanse.😅 Dette har eg gjort i 6 år no (sia eg var 10).🙈

    3. Hei. Jeg har slitt med OCD i over 9 år nå. (Er 15) Er akkurat ferdig med en kjempetøff behandling for det, som har gått over 4 måneder. Kjenner jeg blir litt provosert med folk som kaller ting tvangstanker bare fordi de føler at de må gjøre noe. En tvangstanke er en tanke om at feks mamma ikke dør av kreft viss jeg banker i bordet tre ganger. Etter det fjør man som oftest en tvangshandling for å forhindre at det skal skje, selvom man vet at realistisk sett kommer ikke det til å forhindre død. Det med tall er helt klart en tvangstanke, det har jeg også slitt med. Eneste måten å bli kvitt er å sitte å vente uten å gjøre noe, vente til ubehaget kommer, for så å gjlre ubehaget enda verre. Så må man rett og slett stå i det og vente til det går over. Det er helt jævlig. Stå på

    4. Jeg har også hatt noe lignende når det gjelder å telle bokstaver. Hvis jeg sa en setning så gikk jeg gjennom setningen min i hode for å se om anfall bokstaver er oddetall eller partall. Hvis det ble oddetall, la jeg til ord slik at det skulle gå opp til å bli partall. Ganske slitsomt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg