3 Tanker midt på natten

12 grader i november? – Altså, hva skjer med at vi er midt i november og det er 10-12 grader ute? Det er jo helt vilt! Jeg er supernerd når det kommer til tall, og jeg elsker å klikke rundt i arkivet på yr.no og se varmegradene. Det føles så nytt og rart at det er så varmt i november, men de siste 5 årene har det vært skikkelig mildt, så vi burde nesten bli vandt med det? Krysser fingrene for at det blir kaldere snart og at vi får snø i år!

Jodel – For noen dager siden ble gossip gruppene på jodel endelig stengt ned. I åresvis har hvem som helst kunnet sagt hva som helst, uten noen konsekvenser. Folk har blitt hengt ut, trakassert, spredd falske rykter, og det har generelt vært ekstremt mye grovt der. At politiet ikke har grepet inn før er jeg overrasket over. Nå var det jodel selv som endelig trykket på stopp knappen.

Personlig er jeg veldig glad for dette, og det er deilig å slippe og være redd hele tiden for hva som blir spredd av usanne rykter og hat der inne. Har fått mye crazy shit tilsendt på meldinger, og det er rett og slett forjævlig.

Jeg skjønner godt at folk vil snakke om ting som opptar de, men her var det virkelig ute av kontroll.

 

Jul og pandemi – I  år er det ingen tvil om at julen blir annerledes. Men kanskje den blir mer intim og koselig enn før? Kanskje vi kan nyte tiden mer inne med de vi bor sammen med, og ikke bare løpe rundt på kjøpesentre og være drita på julebord? Kanskje vi kommer til å sette ekstra pris på at alt det fine vi har, og kanskje ender opp med å se tilbake på denne julen som en utrolig fin og vakker tid, der vi ikke bare var oppslukt i å løpe rundt og gjøre mest mulig, men heller hadde kvalitetstid med de nærmeste?

Jeg har i alle fall startet julen tidlig i år, og det ser jeg at mange andre også har. Jeg tror vi alle trenger litt julemagi nå, og bare kose oss med ting i hjemmet. Jeg skal i alle fall gjøre mitt beste for å spre juleglede her på bloggen, og gi dere tips og triks til hvordan dere kan få en magisk førjulstid!

 

2 kommentarer
    1. Bloggen din er virkelig et stort lysglimt nå altså, Stina! Love it! <3 Enig, jeg håper de fleste senker skuldrene denne julen, og koser seg med sine nærmeste som faktisk betyr mest for oss. Vi MÅ ikke ha fest og fyll vel? Nei… det kan taes igjen om et år eller 2. Dette er ikke over før lenge etter vaksinen kommer. Det synes jeg folk må begynne å forstå nå! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg