25 Ting jeg vil gjøre når våren kommer

Her om dagen lagde jeg et blogginnlegg om alt jeg vil gjøre i sommer, les det HER. Men det er jo fortsatt en god stund til sommeren, og før den tid kommer våren. Jeg elsker våren! Det er en så fin tid som gir så mye håp og glede. Endelig kan man se solen igjen, bevege seg ute uten å fryse og det kommer opp blomster her og der. Jeg tror vi alle kommer til å være overlykkelige spesielt i år, når våren endelig kommer. Det er jo faktisk ikke såå lenge til. Det er bare 37 dager igjen til 1 mars. Så det er rett rundt hjørnet!

Jeg gleder meg i alle fall utrolig mye til våren kommer, og jeg har allerede skrevet ned masse ting jeg vil gjøre så fort våren er her. For å gi dere et lite avbrekk fra en iskald vinter vil jeg dele disse punktene med dere. Siden vi fortsatt er midt i en pandemi er det vanskelig å vite om man kan gjøre alt mulig til våren, så jeg har valgt å fokusere på hverdagslykke og ting som vi mest sannsynlig kan gjøre, så en tur til Los Angeles eller Tokyo står ikke på denne listen akkurat, haha!

 


 

🌷 Besøke botanisk hage og få skikkelig vårstemning

🌷 Nyte synet av 1300 tulipanløker, påskeliljer, perleblomster og mange andre løker i min egen hage. I høst plantet jeg ned hele 1300 blomsterløker rundt i hagen og i potter på verandaen, og jeg gleder meg så mye til å se resultatet. Under kan du se noen av sortene med løker som jeg plantet.

🌷 Så enda mer frø. I mars og april skal jeg så over 20 forskjellige typer med blomster og grønnsaker. Gleder meg! Har allerede startet såingen med chilli, paprika, jordbær osv. Men når våren kommer startet det for fullt!

🌷 I fjor plantet jeg ut stemor og påskeliljer på verandaen den 13 mars. Så jeg er spent på å se når jeg kan plante ut blomster i år. Gleder meg til å fylle hele verandaen med blomster og gjøre den klar for våren!

🌷 Gå på tur i skogen og se etter vårtegn

🌷 Pynte til påske

🌷 Gå på skogsturer og grille pølser med venninner!

🌷 Starte Dahlia’er innendørs. Har bestilt nesten 60 nye Dahlia’er i år, så gjett om jeg gleder meg til disse begynner å blomstre!

🌷 Gjøre om stuen til en jungel full av planter som jeg har dyrket fra frø og stiklinger

🌷 Nyte våren på verandaen. Ikke minst i drivhuset! I fjor fikk jeg drivhus, og i år er første sesongen med drivhus på våren, så det blir sikkert veldig varmt og deilig å sitte inne i det når solen steker!

🌷 Gå masse skogsturer med Chloe og plukke hvitveis

🌷 Dra på hagesentre, få masse inspirasjon og selvfølgelig; shoppe masse blomster! 

🌷 Gå tur til Tønsberg tønne og alle de fine kyststiene her i Sandefjord. Altså, herregud for en nydelig by jeg bor i!

🌷 Gå tur ned til stranda med Chloe hver eneste morgen. Beste måten å starte dagen på, og en utrolig god treningsmetode!

🌷 Gå tur til Klokkeråsen og nyte utsikten! Kanskje også se noen vårtegn på veien?

🌷 Se at våren kommer til hagen, og at trærne blomstrer!

🌷 Årets første utepils og blåskjell i Drammen i solsteiken

Når mai måned endelig kommer begynner det jo virkelig å bli sommer i været, og her er noen av tingene jeg vil gjøre i mai!

🌷 Pynte opp verandaen til 17 mai!

🌷 Feire 17 mai. Håper vi får feiret skikkelig i år med masse venner og god stemning.

dette er fra 2019

🌷 Bake masse 17 mai kaker og dele oppskrifter her på bloggen. I år har jeg lyst til å lage sukkerfrie varianter, siden jeg holder meg unna sukker.

🌷 Nyte vårstemning på verandaen. Sole meg og bare være glad over at det endelig er varmt og deilig ute! Gleder meg så mye til syrinen blomstrer, for den dufter helt himmelsk!

🌷 Dra på roadtrips til Kragerø, Grimstad, Arendal og de andre sørlandsbyene.

🌷 Endelig kunne plante ut alt av blomster jeg har hatt innendørs i flere måneder, og fylle opp hele hagen!

🌷 Dra til Stavern med skatten min og ha lunsjdates 

🌷 Leve i en jungel av planter på verandaen, i drivhuset og i hagen!

 

Ah, som jeg gleder meg til våren! Kjente det hjalp litt på humøret å drømme seg bort i litt vårstemning. Håper det gjorde dagen deres litt lysere også 💗

2 kommentarer
    1. I needed this, thank you! 🙂 Spring is not so far away even though it’s super cold and so much snow at the moment. We have a good (and free) botanical garden in Helsinki and also a small but lovely cherry blossom garden. Whatever happens with the pandemic, these (and much more) will be here. And Easter… I cant wait! <3

    2. 60 nye Dahlia 🤯 og 1300 blomsterløk 🫣
      Jeg hadde råd til 2 Dahlia og 2 pakker med tulipan løker. Skulle ønske jeg kunne gjort no slik.

      Jeg elsker og holde på med blomster også og da spesielt Fuchsia, satt inn 42 stykker i fjor høst og dessverre så var bare 10 stykker som har overlevd, så det var en skuff. Hørte på ett råd på en gruppe pg det gjør jeg ikke igjen. Året før våknet alle opp utenom 1, så går tilbake til den måten og overvintre.
      ——så får håpe jeg e heldigere nå høst 22 til vår 23
      Skulle gjerne kjøpt masse nye sorter men ja var den lommeboken.
      Min mamma har kjøpt 8 nye sorter så tar avlegger av dem ‘’selvfølgelig’

      Hvordan gikk det med overvintringen av dine Fuchsia ?
      — skulle ønske jeg hadde noen som var like hekta som meg på Fuchsia, for da kan man bytte avleggere og spare noen kroner vært år.
      — vi har brukt og bestille på Internett, men portoen er høy, kjøpte 5 avleggere og de koster 270kr og så kom porto på 265kr så du ser tegningen. Så hadde vært kjekt og hatt noen og delt avleggere med. Men men

      Du har en flott uteplass.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg