7 Ting jeg aldri kommer til å gjøre

Nekte meg selv ting – Jeg tenker; alt med måte. Spis godteri, junkfood og se på serier; men med måte. Det er ikke bra å spise dritt hver eneste dag i store mengder. Men om jeg vil ha litt godteri på en tirsdag så gjør jeg det. Livet er for kort til å tenke at man aldri skal spise eller gjøre visse ting. Som sagt; alt med måte.

Tungepiercing – Da jeg var yngre hadde jeg både piercing i navelen og i underleppa. Sistnevnte hadde jeg bare noen måneder før jeg skjønte at jeg ikke kledde den noe særlig, og navelpiercingen hadde jeg i åresvis og elsket den. Men nå føler jeg meg rett og slett for “gammel” (teit, men ja) til sånne ting. Tungepiercing er noe jeg absolutt ikke ville tatt hverken nå eller da jeg var yngre!

 

Tatovering – Det er vel ikke mange igjen som ikke har en eneste tatovering? Jeg er blant de. Jeg syns tatoveringer kan være fint, men jeg er livredd for å angre. Tenk om at jeg hater den etter bare en liten stund? Tror jeg hadde fått panikk av å vite at den var der resten av livet. Laser er sykt vondt, dyrt og man må ofte ta en coverup med en annen tatovering fordi man får arr. Nei, tatovering er ikke noe for meg gitt.

Jakte – Selv om jeg spiser kjøtt kunne jeg aldri jaktet på dyr. Det er noe barbarisk over det å drepe et dyr som jeg aldri hadde klart.

 

Spise sau – Jeg takler ikke å spise sau (lammekjøtt). Både smaken, lukten og tanken på det gjør at jeg grøsser. Får altfor vondt i hjertet mitt av å tenke på de stakkars lammene man spiser. De gangene jeg har blitt bedt på pinnekjøtt i julemiddager har jeg tatt med en Grandiosa. Hehe!

Haike – Oh hell no. Jeg er ikke så noe særlig keen på å bli drept, så det å haike er noe jeg virkelig aldri ville gjort.

 

McDonalds – Jeg kunne aldri kun spist på mc’ern eller på gatekjøkken. Jeg kan spise chicken mc nuggets en sjelden gang iblant, men å leve av den maten; hell no. Da går helsa rett vest ganske så fort. Skjønner ikke hvordan mange mennesker spiser slik mat flere ganger om dagen hele livet.

3 kommentarer
    1. Når du sier du kan unne deg godteri på en tirsdag, så lenge du gjør det med måte. ca mengde er det? Tenker på om det er en melkerull, sjokoladeplate, eller potetgullpose. Elsker bloggen <3

    2. Jeg ble nysgjerrig etter å lese punkt 4 og 5 om jakt og lammekjøtt! Har følt på dette selv, at jeg synes det er veldig ubehagelig å se dyr bli jaktet på eller drept, og at lukten av endel kjøtt får meg til å tenke på dyret som levde. Så kunne heller ikke jaktet selv og sånn. Men hvordan forholder du deg til det rundt annet kjøtt? De stakkars lammene er trist å tenke på, men det er jo også griser, okser, kylling osv sant? Synes det er så vanskelig etisk dilemma på en måte og jeg tenker mye på det nå. Det føles rart å ikke spise lammet, men likevel spise grisen. Dokumentaren som kom for litt siden viser jo det.. hvordan tenker du om det? Fast leser <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg