10 Ting jeg vil gjøre i Desember

Desember er rett rundt svingen, og det er uten tvil favoritt måneden min i vinter / høst / vår sesongene. Denne måneden er så koselig, og jeg har en rekke ting jeg gleder meg til å gjøre! Kanskje du kan bli litt inspirert til å ta julen til et ekstra steg i år?

Julemarked – I fjor var jeg på julemarkedet som ligger i Karl Johan i Oslo. I år vil jeg innom der, men jeg vil også på Bygdøy folkemuseum sitt julemarked. Også har jeg lyst til å dra på Hadeland Glassverk for å se på all den fine julepynten og det koselige julemarkedet dems!

Bake – I år skal jeg virkelig bake masse godt! Jeg skal bare pepperkaker, sugar cookis, cookies med nonstop og en rekke andre digge ting! Det er så koselig å bake mens man hører på koselig julemusikk!

København – I flere år har jeg og Per Fredrik snakket om å dra til København på julemarked. De gjør om hele Tivoli parken til et svært julemarked, og det blir så koselig! Rundt i København er det så mye koselig julestemning, og i år må vi få rumpa oss ned dit og se på alt! 

Feire med familie – I år skal vi feire julaften hos foreldrene mine, og det blir så koselig! Vi skal også feire med Per Fredrik sin familie et par dager før julaften. Elsker å kunne feire med alle! 

Pynte – I år skal jeg pynte minst like mye som i fjor. I fjor hadde jeg pyntet så mye ute at Nettavisen lagde egen sak om det, og inne hadde vi tre store juletrær og 10 medium størrelse. Så det var mildt sagt ganske amerikansk jul her! I år gleder jeg meg til å pynte opp skikkelig og lage et ordentlig julehjem!

 

Mål – I løpet av desember skal jeg skrive ned alle nyttårsforsettene mine. De skal være så store at det skal kile i magen min bare av å tenke på de. Gleder meg til å kicke igang det nye året!

Lage julekort – Hvert år lager Per Fredrik og jeg et julekort som vi sender til familie og venner. Det så koselig! Gleder meg til å se julekortene om 10 år, når vi forhåpentligvis har to barn så vi kan se alle vokse opp hvert år. Det er så koselig!

Julefilmer – Fra første desember til 24 desember ser Per Fredrik og jeg en ny julefilm hver dag. Følg meg første desember, for da skal jeg legge ut årets filmliste, med 24 filmer vi skal se i desember!

 

Feire nyttårsaften – I fjor hadde Per Fredrik og jeg en veldig rolig og koselig nyttårsfeiring på The Thief på Aker Brygge. Da spiste vi en god middag, drakk masse vin og så på rakettene fra takterrassen. I år har vi ikke helt bestemt oss hvordan vi skal feire nyttår, så det må planlegges asap!

Kjøpe gaver til barn – Hvert år er det mange foreldre som dessverre ikke har råd til å kjøpe gaver til barna sine, så jeg har veldig lyst til å hjelpe de! Vet at det har vært en organisasjon i Drammen som har hett “God jul lille venn”. Men er litt usikker på om det finnes noe lignende i Sandefjord? Noen Sandefjordinger som har peiling? Har veldig lyst til å hjelpe!

 

19 kommentarer
    1. Høres ut som en bra desember! Skal på julemarkedet karl johan sammen med forloveden min. Skulle til hadeland, men ble dessverre ikke noe av da det er vanskeligheter med kollegtivt og ingen av oss har lappen med bil. Ganske kjipt da man hadde planlagt det i 1 år.

    2. Så bra at du har lyst til å kjøpe gaver til andre barn:)
      Hotell Atlantic har de siste årene hatt «ensomt juletre søker gaver» (pleier ligge som arrangement på facebook. Ellers så henges det også lapper opp på julegrana på torvet, hvor det står kjønn/alder også handler man og leverer til Røde Kors.
      Fantastiske tiltak !
      Kos deg i førjulstiden 🙂

    3. Å dra til København i julen anbefales virkelig!❤️ Tror det er det beste julemarkedet jeg har vært på der, og Tivoliet er bare helt Amazing da!❤️👌 Har vært i København 6 ganger nå på litt over to år og jeg bare elsker byen!

    4. Heihei, bare et random spørsmål, går du med joggedressen sånn hjemme? Ingen syntes vell det er «chill» å ikke lukke den igjen? Eller er det kun for bildene? Kun nysgjerrighet😊

    5. Hei, jeg bor i Sandefjord og hvertfall i fjord var det noe lignende på hvaltorvet der der var en slags kurv fra Røde Kors. Der man kunne legge julegaver til barn, f.eks Til jente 10 år❤️

    6. Julemarked i Oslo ligger på Spikersuppa
      Hvis du skal på hadeland glassverk bør du gå innom julecaféen der, den er helt nydelig!

    7. Gleder meg masse til å følge med på bloggen din i desember! Masse koselig julestemning å finne her. Du hadde pyntet så sykt fint i fjor <3

    8. Hei! Du er vakker, inside and out. Flott at du vil hjelpe andre 🙂 Lurer på hvilken highlighter du bruker på disse bildene?

    9. Hei. Ganske sikkert på at Sandefjord har. Her i Larvik så blir det hengt opp lapper på juletreet på torget med ønsker barn har. Det i regi av røde kors. Så er det en organisasjon som heter hjelperingen (holder til i Larvik). De hjelper familier/barn/single i Vestfold. Og nå driver de med innsamling til jul. Håper du vil ta en titt på Facebook siden dems ♡

    10. Hei Stina! Kontakt Foreningen for julaften i Sandefjord og hør om de trenger litt hjelp 🙂 Supert at du har lyst, og dessuten skriver om det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg