Baby-rom, Verste jobber jeg har hatt, Kjendis ++ Ukens spørsmål #230

annonse – gucci, nelly, kicks

Trodde du at du skulle bli så kjent når du var liten?
– Jeg har alltid visst at jeg ikke kom til å ha en normal jobb eller et normalt liv. Helt fra jeg var typ 3 år gammel sa venninnen til moren min “hun kommer til å bli noe spesielt” og det hadde hun rett i. Blogging fantes ikke når jeg var liten, så det var ikke noe jeg kunne drømme om å bli. Men jeg drømte lenge om å bli superstjerne. Hva enn det betyr. Haha!

Jeg lurte på hva du har studert eller om du har tenkt å studere noe?
– Ja har gått videregående ferdig og fullført det. Men mer enn det har jeg ikke gjort. Jeg vurderte å gå journalist utdanning for å kunne jobbe med å skrive i mote / skjønnhetsmagasiner, men jeg tok et friår for å finne ut hva jeg ville bli, og innså at det var blogger jeg ville bli, og klarte å gjøre det til en jobb.

Lurer på om du noen ganger glemmer litt at du bruker hair extensions?
– Jeg går aldri og tenker sånn “oi shit, jeg har hair extensions på meg”. Haha! Men jeg har blitt utrolig vandt med å ha det på, så jeg tenker ikke akkurat så mye over at jeg har det på. Er vel kun når det begynner å bli for lenge siden jeg har “heist” det opp, og det begynner å få veldig ettervekst så jeg merker at det er der, da kan jeg bli litt vel bevisst at jeg har det. 

 

Hva bruker du til å redigere?
– Til bilder bruker jeg Adobe lightroom. Det har jeg brukt i litt over et år, og jeg elsker det! Bildene blir så vanvittig bra når man redigerer de der, versus andre redigeringsprogrammer jeg tidligere har brukt. Lightroom koster ca 180,- kr (om jeg husker rett) i måneden, så det er ikke gratis dessverre. Men for meg som bruker programmet så mye er det en liten sum å betale.

 

Hva er den verste jobber du noensinne har hatt?
– Oi, vanskelig spørsmål! Jeg har jo hatt en god del jobber fra jeg var 15 år, til jeg begynte som blogger på heltid da jeg var 21. Jeg har jo jobbet som servitør, telefonselger, kokk, butikkansatt i klesbutikk og matbutikk, ferskvaremedarbeider i butikk og ekstrahjelp på gamlehjem. Så jeg har prøvd ut en del forskjellige yrker!

Men det verste var nok telefonselger, rett og slett fordi jeg var så ekstremt dårlig på det. Haha! Også fikk jeg helt ræva betalt. Fikk 77,- kr i timen, og de trakk oss for så mye forskjellig, så totalt ble det kanskje 60,- kr i timen. Ikke akkurat fett! Man fikk bittelitt mer om man solgte ekstremt mye, men det var virkelig ikke mye! Men hey, det var en start på jobblivet, og jeg fikk være med masse venner så det var ikke så stress! Er sykt glad for at jeg hadde mange forskjellige jobber før jeg ble blogger så jeg fikk god arbeidsmoral!
 

TOPPHER (20% rabatt med koden NLYTREND)
 

Er det en andreetasje/loft i huset?
– Ja vi har et veldig stort loft som en andreetasje i huset. Vi var faktisk ikke oppe på det før lenge etter at vi hadde flyttet inn. Vi tenkte jo bare at det var et bittelite kott, så vi gadd ikke sjekke det ut. Men så plutselig ble jeg litt nysgjerrig en kveld, og da måtte jeg sjekke det ut, og det var faktisk veldig stort! I tillegg har vi et veldig stort lagerrom ved siden av garasjen. Så vi har en del ekstra lagringsplass som jeg ikke har vist dere.  

Jeg lurer på hvor mye arbeid det egentlig er å ha en blogg?
– Det kommer veldig ann på hvordan du blogger. Om du kun blogger en gang i uka og du har noen som selger annonser for deg, og du ikke gjør YouTube eller noe særlig med sosiale medier, så er det ganske lite jobb.

Selv prøver jeg å blogge tre ganger om dagen, legge ut en video på youtube i uka, oppdaterer de sosiale mediene mine mye, selger mye annonser og driver med affiliate på egenhånd og jeg holder på med en del ekstra prosjekter. Så da kan det fort bli litt vel mye jobb. Men forskjellen fra en “vanlig” jobb er jo at jeg selv bestemmer hva jeg skal gjøre, og hvordan jeg skal gjøre det, så det er mye morsommere. Det her er jo lidenskapen min, så det er jo derfor jeg vil jobbe såpass mye!


SKJØRTHER (20% rabatt med koden NLYTREND)
JAKKEHER (20% rabatt med koden NLYTREND)
TOPPHER (20% rabatt med koden NLYTREND)
SOLBRILLER – GUCCI, HER
VESKE – GUCCI, HER
SKO HER

 

Når du får barn, skal dere flytte eller skal dere bli boende? Hvis dere blir boende, hvilket rom blir barnets?
– Vi kommer nok til å bli boende i dette huset en god stund til. Tipper vi gjør om kontoret mitt til barnerom, også flytter jeg en del av tingene fra kontoret til soverommet og lagerrommet. Det er jo egentlig 5 soverom her i huset, så det burde ikke være noe stress. Hehe!

 

Hvilken foundation bruker du? Huden din ser seriøst helt flawless ut
– Takk! Jeg bruker DENNE foundationen. Den har jeg brukt i flere måneder nå, og første gangen jeg påførte den fikk jeg helt sjokk. Den dekte så sykt godt at huden min så photoshoppet ut, samtidig som den føltes lett ut på. Har aldri vært borti en så bra foundation noensinne før! Også sitter den som støpt i 24 timer, så det er helt amazing! Anbefaler den på det sterkeste!

 

Hvilket vippelim bruker du til å feste vippene dine? Mine bare faller av..
– Kjenner godt til problemet der vippene løsner og faller av. Jeg har prøvd en rekke forskjellige vippelim og har kommet frem til en favoritt. Denne gjør at vippene sitter dødsbra, faktisk så bra at du kan sove med de (selv om jeg ikke anbefaler det, hehe!). Det tørker også superfort så du sparer mye tid, også har det en tynn børste til å påføre limet så det er mye lettere å påføre limet på vippene. Vippelimet jeg bruker finner du HER

Ville du tatt med deg Chloe på en syden ferie?
– Nei. Syns det blir litt feil å dra henne igjennom masse flyturer, mennesker og vaksinekontroller og tollkontroller bare for å være med på en sydentur. Skulle jeg vært utenlands i en måned eller mer hadde jeg selvfølgelig tatt henne med. Men det er jo ikke akkurat noe vanlig sydentur akkurat.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

19 kommentarer

Siste innlegg