Baby-navn, Spiseforstyrrelser, Homofili, Penger, Hus++ Ukens spørsmål #228

annonse – kicks

Bare et lite spørsmål er du venstre hendt?
– Ja det er jeg! Knakk høyrearmen min da jeg var typ 3-4 år gammel, så er kanskje derfor jeg er venstrehendt? Aner faktisk ikke. Men jeg syns det er gøy å være litt annerledes. Selv om det er veldig kjipt når jeg skal bruke ting som er laget for høyrehendte. Da blir det fort veldig klønete!

Hvilken øyenfarge har du? Og hvilken skulle du ønske at du hadde?
– Jeg har mørk blå med noen bruke flekker. Da jeg var yngre hadde jeg veldig lyst på brune øyne, og brukte fargelinser veldig mye! Nå derimot elsker jeg fargen jeg har på øynene mine. Det eneste som er kjipt er at jeg generelt har store pupiller, så det ser ut som at jeg nesten har svart øyne med mindre jeg står foran et vindu med masse lys. Haha! 

Hva tenker du om homofili?
– Jeg syns det er like naturlig og normalt som å være hetero. Rett og slett. Syns det er så trist at mange behandler de dårlig, og ikke gir de like rettigheter som hetero mennesker har. Jeg har flere venner som er lesbiske og homofile, og jeg støtter de 100%. Jeg har til og med gått i prideparaden i Oslo med en venninne som er lesbisk, fordi jeg vil være med å kjempe for deres rettigheter! 

 

Har du noensinne slitt med spiseforstyrrelser?
– Helt siden jeg var veldig ung har jeg vært veldig slank, og har alltid fått mye kommentarer slengt etter meg om at jeg burde spise mer fordi jeg så anorektisk ut. Selv syns jeg at var helt normalt tynn, men folk har vel forskjellig syn på kropper, og elsker å slenge kommentarer etter andre som ikke passer inn i den vanlige standarden. Men fordi jeg alltid har vært tynn og har visst det, har jeg aldri hatt noen tanker eller behov for å skulle være tynn, så da har aldri slike tanker poppet inn i hodet mitt. Jeg har også vokst opp med et sunt forhold til kropp og mat, og det har nok gjort at jeg har sluppet unna slike psykiske lidelser.

Hvilken highlighter bruker du? Syns alltid sminken din får det ekstra “poppet” av den!
– Den jeg bruker er seriøst helt amazing. Den gir sykt mye pigment uten at den blir glitrete, om dere skjønner? Jeg bruker den både til neseryggen for å lage illusjon om smalere nese, øverst på kinnbena, rett under enden av brynene og innerst i øyekroken for å gi det ekstra til sminken. Det gjør virkelig stor forskjell! Jeg bruker DENNE highligheten. 

Hvis du noen gang får barn, hva skulle det barnet hete?
– Det har jeg ingen anelse om. Tro det eller ei, men jeg har aldri tenkt noe spesielt på baby navn. Føler det er sånt man setter seg ned og gjør sammen med den man skal ha barn med den dagen man faktisk skal ha barn. Hehe! 

Hva slags basic plagg er smart å ha i klesskapet sitt som kan brukes til mange antrekk? Har du noen tips til hverdagsoutfit?
– En hvit bluse, en mørk blå + svart jeans, en blazer / skinnjakke og et par sorte høye hæler som også er behagelige. Er noen av tingene alle bør ha i garderoben for å kunne kombinere plagg i det uendelige. Kan gjerne skrive et eget innlegg om dette om dere ønsker. 
 

Er Chloe en Langhåret Chihuahua eller er hun en papillon?
– Hun er 100% Papillon, hehe!

 

Hvor mye penger vil du si du bruker på sminke i måneden?
– På sminke og hudpleie bruker jeg cirka 3000-4000-, kr i måneden. Det er en god del, men jeg liker å kjøpe litt dyrere produkter da de er bedre. Så da blir det fort en del penger som går bort til det.

 

Hvor stort er huset deres?
– Det er 220 kvadratmeter stort. Alt det er på en flate, også har vi et ganske stort loft og et stort siderom i garasjen i tillegg til det. Så tipper alt totalt er sikkert 270 kvm eller noe sånt. Så vi har god plass her! 

Hvor høy er du?
– Jeg er 160 cm. Så jeg er ikke særlig høy. Hehe!

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

16 kommentarer
    1. “har jeg aldri hatt noen tanker eller behov for å skulle være tynn, så da har aldri slike tanker poppet inn i hodet mitt. Jeg har også vokst opp med et sunt forhold til kropp og mat, og det har nok gjort at jeg har sluppet unna slike psykiske lidelser”
      Bare til info så er det ikke (ofte hvertfall) sånn at man får spiseforstyrrelse fordi man vil bli tynn 🙂 det er hendelser i livet som man ikke klarer å takle og lar det dessverre gå utover matinntak for å ha kontroll på noe da man ikke har kontroll på livet ellers. Ofte handler det heller ikke om at man har vokst opp med usunt forhold til mat eller kropp. Så da vet du det <3 hilsen en tidligere anorektiker

    2. Silje: Ok, da har jeg lært litt feil. Takk for at du delte <3 godt å høre at du er "tidligere" og ikke lengre er det. Håper alt står bra til med deg nå 🙂

    3. Alltid lurt på hvorfor du bruker filter på hver snap du sender? Ikke hate digger dei sykt mye😘😘

    4. Enig i det Silje skrev over her. Burde kanskje være litt forsiktig med slike uttaleser når du ikke vet så mye om det. Er veldig mye mer bak det som regel enn å bare skulle bli tynn..

    5. Hvilke planer har dere for loftet? Eller hva kunne du tenkt deg å bruke det til? Bruker dere rommet i garasjen til noe?

    6. Vær glad du ikke har hus på 400 Kvm som oss. Jeg har støv på hjernen, og bruker i snitt 3 t hver dag til å støvsuge, rydde og vaske. Vi har en liten Yorky, og de røyter jo ikke. Huset er fantastisk, med sjøutsikt til Oslofjorden. Men vet du, vi skal flytte til et mindre hus på Nordstrand. Jeg orker ikke prøve flere vaskehjelper. Ingen er nøye nok! Hvor mye tid bruker du til huset daglig? Du har en hund som røyter itilegg. Baaaah. Det er et slit, samt at Janteloven lever i beste velgående. Klem til deg og Chloe.

    7. Hvor lenge har du hatt fillers i leppene, og hvor mange ganger har du fyllt på? Gikk det fort ut etter første gangen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg